141579

ذخیره قطعی معادن زنجان 610 میلیون تن است

دنیای معدن - سال گذشته 5 میلیون و 300 هزار تن ماده معدنی در استان استخراج شده است.

به گزارش دنیای معدن؛سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ذخیره قطعی این معادن 610 میلیون تن است.

حمیدی با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت های معدنی بسیاری است، افزود: هم اکنون در استان 388 معدن با 35 نوع تنوع معدنی وجود دارد که ذخیره قطعی این معادن 610 میلیون تن است.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته 5 میلیون و 300 هزار تن ماده معدنی در استان استخراج شده است.

وی با تأکید بر حضور سرمایه گذاران واقعی در بخش معدن اضافه کرد: حضور سرمایه گذاران واقعی در این بخش موجب می شود برنامه ریزی مناسبی برای استخراج مواد معدنی صورت گیرد و اصلاح شیوه اکتشاف و استخراج آسیب کمتری به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می کند.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به نقش استفاده از ماشین آلات به روز در معدنکاری سبز افزود: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت برای به روزرسانی ماشین آلات بخش معدن، واردات ماشین آلات معدن را با تعرفه صفر در نظر گرفته است.

حمیدی افزود: برخورداری استان زنجان از 30 نوع تندیس معدنی این استان را جزو 10 استان نخست کشور در برخورداری از ذخایر متنوع معدنی بدل کرده است .

سرب و روی ­انگوران، پتاس­، آهن، معادن ترآورتن، گرانیت، سیلیس، برآسیت وپرلیت، فلدسپات، خاک صنعتی بخشی از ثروت های خدادادی استان زنجان است که بهره برداری از آنها به صورت مستمر در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید