141552

بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور در آستانه ورود به فرابورس ایران است

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس از قرار گرفتن این شرکت در آستانه ورود به فرابورس ایران خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، رمضان کریتی ثانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات شرکت زغال سنگ پروده طبس در راستای ورود به بازار سرمایه کشور اظهار داشت: با توجه به سیاست های ابلاغی صدرتأمین به عنوان سهامدار عمده شرکت در راستای دستورالعمل های صادره از شستا، زمینه سازی و پیگیری لازم برای ورود شرکت زغال سنگ پروده طبس به فرابورس از سه ماهه دوم سال جاری آغاز شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: با توجه به روند پیشرفت کار و تکمیل و ارائه اسناد مربوطه، پیش بینی می شود این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور با سابقه صادرات این محصول، ظرف ماه های آتی در فرابورس پذیرش شود.

بازدید عضو هیئت مدیره شستا از زغال سنگ طبس + تصاویرشستا برای حمایت از تکمیل طرح های زغال سنگ طبس اعلام آمادگی کردخراسان جنوبی | از بیمه کارگران معدن تا رسیدگی به پرونده حادثه زغال سنگ طبس

وی در زمینه مزایای این اقدام افزود: ورود به فرابورس مطمئناً گام بزرگ دیگری در مسیر اعتلای شرکت است که در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری خواهد شد.

کریتی ثانی، بیان کرد: شبکه بورس اوراق بهادار به عنوان بازوی اصلی بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی به سمت فعالیت های مولد و اشتغال زا، نقش تأمین مالی بنگاه ها و مؤسسات اقتصادی را نیز بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس عنوان کرد: پذیرش شرکت در فرابورس ضمن اینکه به توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی کمک می کند، گسترش فرهنگ سهامداری و سرمایه گذاری در دارایی های مالی را نیز به دنبال دارد.

کریتی ثانی با اشاره به معافیت های مالیاتی شرکت های پذیرفته شده تصریح کرد: ورود شرکت به این بازار به خاطر تمرکز سرمایه با هدف مشارکت در حقوق شرکت های پذیرش شده صورت گرفته و یک بازار هدفمند ایجاد می کند که امکان افزایش سرمایه فیزیکی را در مقایسه با شرکت های خارج از بورس، بسیار تسهیل کرده و هزینه های مرتبط با توسعه را کاهش می دهد. ضمن اینکه به روزرسانی ارزش واقعی شرکت می تواند نگاه و نگرش یک بازار متخصص را به آینده شرکت معطوف کند.

وی گفت: عبور از فیلترهای نظارتی و کنترلی ورود به فرابورس موجب کسب وجهه و اعتبار بیشتر برای شرکت های پذیرش شده می شود که این مهم کارکردها و منافع پنهان مهمی برای آنان به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید