141537

روز ملی هوای پاک


وجود هر ترکیب آلاینده در هوای آزاد که موجب تغییر کیفیت آن گردد، به‌ گونه‌ای که برای انسان یا محیط زیست مضر باشد، آلودگی هوا نامیده می شود.
آلودگی هوا ره‌ آورد توسعه صنعتی است و با افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی بر شدت و گستردگی آن افزوده شده، به طوری‌ که هم اکنون پدیده گرمایش جهانی که یکی از پیامدهای آلودگی هوا است، به‌ عنوان مهمترین چالش زیست محیطی بشر شناخته شده است.
به‌ همین دلیل ۲۹ دی‌ماه در تقویم ایران به‌ عنوان روز ملی هوای پاک نام‌گذاری شده است. هدف از اعلام این روز به‌ نام هوای پاک، آگاهی‌ رسانی و جلب مشارکت جامعه برای مقابله با این پدیده مخرب است.
در شرکت فولاد خوزستان آلودگی هوا به‌ ویژه تولید و انتشار غبار، به عنوان مهمترین جنبه زیست محیطی ناشی از فرآیند قلمداد می‌ شود و به‌ همین دلیل بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های زیست محیطی انجام شده و یا در دست اجرا بر کاهش آلودگی هوا متمرکز بوده و منجر به دستاوردهای مهمی در این زمینه شده‌اند؛ که از این میان می‌توان به حذف مصرف آزبست، جایگزینی گازهای مخرب لایه ازن در سیستم‌ های تهویه و کاهش انتشار غبار به‌مقدار بیش از ۶۰ درصد اشاره نمود.
شعار سال جاری "هوای پاک، اقدام و عمل" موضوع محوری روز ملی هوای پاک تعیین شده است. بنابراین با تبریک این روز به همکاران محترم، امید است با مشارکت و همیاری کارکنان، شاهد موفقیت روزافزون فولاد خوزستان در رعایت الزامات زیست محیطی و ایفای مسئولیت اجتماعی خود در زمینه کنترل و کاهش آلودگی هوا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید