141535

افزایش ظرفیت تولید ذوب آهن تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن

دنیای معدن - مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: اولویت اصلی ما تامین مواد اولیه است تا بتوانیم ظرفیت اسمی شرکت که ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تن است را تحقق بخشیم.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مرتضی لطفی در حاشیه بازدید از خط تولید و بخش های متنوع کارخانه ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان، پرچم برافراشته صنعت فولاد است و با توجه به تلاش جهادی که مدیریت و مجموعه کارکنان در تولید ریل به عنوان یک محصول استراتژیک داشتند، باعث شد که این شرکت اعتبار صنعت فولاد در کشور باشد.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: این شرکت برای اولین بار تولید ریل را در کارنامه خود ثبت کرد و از خروج ارز برای واردات این محصول جلوگیری کرد.

وی نقش آفرینی ذوب آهن را در صنعت فولاد بی بدیل دانست و افزود: این شرکت با تربیت منابع انسانی خلاق، با تجربه و با دانش، خدمات ارزنده ای را به صنعت فولاد ارایه کرده است.

لطفی با اشاره به این که در چند سال اخیر ذوب آهن رشد چشمگیری داشته، گفت: تمام قد در خدمت صنعت و از جمله ذوب آهن اصفهان هستیم چرا که هر چه تولید این شرکت بیشتر باشد، رونق ملی را شاهد خواهیم بود.

رضا مسرور نیز در این نشست گفت: اقدامات و طرح های که در ذوب آهن اصفهان در جهت رونق تولید انجام شده، بسیار مثبت است؛ مشکل نقدینگی این شرکت در هلدینگ شستا قابل بررسی است و می توان آن را مرتفع کرد.

عضو هیات مدیره هلدینگ شستا و مشاور اقتصادی سازمان تامین اجتماعی افزود: ذوب آهن اصفهان با توجه به انجام طرح های توسعه ای در صورتی که مشکل نقدینگی نداشته باشد، به ظرفیت تولید اسمی خود خواهد رسید.

غلامرضا سلیمانی نیز ضمن قدردانی از مدیر عامل ذوب آهن به منظور اجرای طرح های توسعه ای گفت: ذوب آهن اصفهان در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و در راستای اقتصاد مقاومتی، پروژه های مختلفی را انجام داده و در بومی سازی نیز دستاوردهای چشمگیری دارد.

مدیر عامل شرکت صدر تامین یاد آور شد: تنوع محصول و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از راهکارهای این شرکت در شرایط بحران است که به خوبی به انجام رسیده است.

وی افزایش سرمایه و تخصیص معدن سنگ آهن جهت تامین مواد اولیه را از راهکارهای حل مشکلات ذوب آهن در شرایط موجود دانست و گفت: فولاد کشور مرهون خدمات ذوب آهن اصفهان است و حق این شرکت است که برای تامین پایدار مواد اولیه تولید دچار مشکلات عدیده نباشد.

حسین امیری سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی نیز در سخنان کوتاهی گفت: این شرکت دارای پتانسیل زیادی در تولید است و از نیروی انسانی توانمندی در صنعت فولاد برخوردار است.

منصور یزدی زاده نیز با اشاره به این که این مجتمع عظیم صنعتی توانایی بالایی در تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دارد، گفت: با پتانسیلی که تلاشگران این شرکت دارند، بسیاری از طرح های توسعه ای در فاز اجرایی قرار گرفته است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: اولویت اصلی ما تامین مواد اولیه است تا بتوانیم ظرفیت اسمی شرکت که ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تن است را تحقق بخشیم.

وی ذوب آهن اصفهان را یکی از توسعه دهنده های اصلی زیر ساخت های تولید فولاد در کشور دانست و گفت: تولید در ذوب آهن اصفهان به روش کوره بلند است و این شرکت یارانه انرژی را دریافت نمی کند؛ همین این امر باعث شده تا قیمت تمام شده محصول بالاتر از سایر شرکت های فولادی باشد که از یارانه انرژی برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید