141529

بومی سازی 70 نوع قطعه و تجهیز در فولاد سفیددشت

دنیای معدن -چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صنعت گران فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری 70 نوع قطعه و تجهیزات را بومی سازی کردند.

به گزارش دنیای معدن، سجاد رستمی اظهار کرد: با شدت گرفتن تحریم ها علیه کشور، فعالان این صنعت برخی از تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را با کمک صنعتگران داخلی بومی سازی و علاوه بر کاهش زمان تامین به لحاظ حذف مراحل گمرکی و ...، از خروج قابل توجه ذخایر ارزی کشور در مدت 2 سال جلوگیری کردند.

وی افزود: هم اکنون واحد بازرگانی با همکاری واحد عملیات شرکت با اعتماد بر توان سازندگان داخلی 70 نوع از قطعات و ملزومات حساس مورد نیاز خط تولید آهن اسفنجی وارداتی از خارج کشور را با موفقیت بومی سازی کردند.

رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: سیاستگذاری جایگزینی قطعات و تجهیزات خارجی با نمونه های ساخت داخل در جلسات مشترک هفتگی واحدهای بازرگانی و عملیات صورت گرفته و برای ساخت هر تجهیز یا قطعه، کارگروهی متشکل ازکارشناسان این واحدها با تکمیل و اصلاح مدارک فنی مورد نیاز، شرکت های توانمند را هر زمینه شناسایی و در فرآیند مناقصه یا استعلام انتخاب می شود.

رستمی خاطرنشان کرد: عملیات پایش و نظارت بر ساخت از ابتدای کار تا زمان ورود قطعه به داخل شرکت فولاد سفیددشت انجام می گیرد.
فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری ظرفیت تولید سالانه 800هزار تن تا یک میلیون تن انواع مقاطع فولادی را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید