141527

وزیر صنعت معدن و تجارت: عملکرد ایمیدرو در سرمایه گذاری و پیگیری سیاست ها، ماندگار و استثنایی است

دنیای معدن - وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: ایمیدرو در دوره جدید در سرمایه گذاری و پیگیری سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت، عملکردی کاملا ماندار و استثنایی داشته است.

به گزارش دنیای معدن، رضا رحمانی در جلسه گردهمایی روسای سازمان های صنعت معدن و تجارت استان ها با تاکید بر این مطلب، تصریح کرد: این سازمان در عمل نقش پررنگی در ایجاد شرایط فعالیت برای بسیاری از واحدهای صنعتی پایین دستی را فراهم آورده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنانش درباره سیاست ساخت داخل اظهار داشت: مهمترین ماموریت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال اخیر و سال‌های پیش روی توجه به تعمیق ساخت داخل است.

روند داخلی سازی

رحمانی اضافه کرد: ساخت داخل از جمله اقدامات ماندگار این وزارتخانه طی چند سال اخیر است که حتماً ثمرات آن در آینده خود را نشان خواهد داد. وی تصریح کرد: روند داخلی‌سازی کالاها و تجهیزات وارداتی بیش از آمار موجود که بالغ بر 1.2 میلیارد یورویی اعلام می شود؛ است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: این مهم حتما به نفع کشور و مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری است؛ لذا شناسایی دقیق ظرفیت‌ها و معرفی نیازمندیها از سوی استان‌ها می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.

رحمانی خاطرنشان کرد: قانون ساخت داخل حاکم بر همه سیاست‌های کشور در بخش تولید است و حتی اگر در مواردی تصمیمی مغایر با این رویکرد باشد حتماً آن تصمیم باید اصلاح شود و نباید فراموش کنیم که حمایت از تولید محور و راهبرد توسعه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به توسعه فناوری به عنوان یکی از ارکان محورهای هفتگانه فعالیت وزارت صمت در سال جاری گفت: اگر امروز به حوزه توسعه فناوری توجه جدی نشود، صنایع ما عقب خواهند ماند و لذا با لحاظ زمینه هایی که در کشور داریم باید حتماً الزامات توسعه ای توجه به فناوری را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مصداق ظهور و بروز فناوری، بخش صنعت است.

وی اعلام کرد: وزارت صمت جذب ۵۰۰ نفر نخبه و نفرات برتر دانشگاهی را در شرکت بزرگ صنعتی زیرمجموعه این وزارتخانه در دستور کار خود قرار داده که این امر شامل نفرات برتر دانشگاه‌های محل استقرار واحدها و نفرات برتر المپیاد ها و کنکور می شود.

وی اضافه کرد: پیگیری نتایج مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و خوشبختانه در این ستادها همکاری‌های و همراهی های بسیار خوبی را از طرف وزارت کشور و استانداران شاهد بودیم که کاملا قابل تقدیر است و البته انتظار می رود همچنین از ظرفیت فرمانداران نیز در این خصوص بیش از این استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شخصاً به رهبری معظم انقلاب قول دادم که اگر مشکلی در واحدی در هر نقطه از کشور مشاهده شود، وزارتخانه ما پیشگام بوده و موضوع را بررسی و برای حل معضلات آن پیگیری لازم را انجام دهد از این رو انتظار دارم هر یک از مدیران استانی خود برای شناسایی مسائل و مشکلات هر یک از واحدها در سطح استان ها پیشگام باشند.

وی با اشاره به روند موجود در تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدها خاطر نشان کرد: در مجموع تامین مالی واحدهای صنعتی در بخش بانکی، در سطح کلان آن، متناسب با شرایط حال حاضر کشور نیست.

ارتباط با رسانه ها

وزیر صمت خطاب به روسای سازمان های استانی گفت: ملاک و شاخص های ارزیابی عملکرد مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با سایر دستگاه ها متفاوت است و حتماً باید در ارتباط صحیح با رسانه‌ها ضمن تشریح عملکرد آنها را در جریان روند امور قرار دهید.

وی اعلام کرد: آمار 9 ماهه تولیدات کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل در اکثر اقلام کالایی افزایشی بوده است و این برای وزارتخانه‌ای که در نوک تحریم‌ها قرار دارد بسیار ارزشمند است.

دیدگاهتان را بنویسید