141526

مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم در حاشیه همایش شرکت های برتر اعلام کرد:

کسب لوح تقدیر رتبه برتر آلومینای جاجرم به دلیل رشد سریع در توسعه

دنیای معدن - مدیرعامل مجتمع آلومینای جاجرم اعلام کرد: کسب لوح تقدیر رتبه برتر این مجتمع برای نخستین بار در همایش شرکت های برتر، به دلیل رشد سریع آن در توسعه بود.

به گزارش دنیای معدن، تورج زارع، در حاشیه همایش شرکت های برتر ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: موفقیت مجتمع آلومینای ایران در این همایش، حاصل تدوین استراتژی و اهداف توسعه ای و تلاش فراوان کارکنان این مجموعه در بخش های معدن، کارخانه تولید پودر آلومینا و کارخانه شمش آلومینیوم بود.

وی افزود: طی 5 سال اخیر در هر 3 بخش مذکور، با شناخت فرصت ها، تهدیدها و نیز ارزش گذاری به نیروی انسانی، اهداف توسعه ای را محقق کردیم.

مدیرعامل مجتمع آلومینای جاجرم با اشاره به بهره برداری از کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم به عنوان سومین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور در تیر امسال، تصریح کرد: این طرح طی سال 86 تا 93، به دلیل تحریم ها، تنها 40 درصد پیشرفت داشت.

وی ادامه داد: 60 درصد باقی مانده طرح، با برنامه ریزی های انجام شده از سال 94 و با اعتماد به نیروهای متخصص و پرسنل مجتمع آلومینای جاجرم، به رغم تحریم های های بسیار سخت، اجرایی شده و به بهره برداری رسید.

زارع با بیان اینکه مجموع اشتغال مستقیم مجتمع آلومینیوم جاجرم (معدن و کارخانه های تولید شمش و پودرآلومینا) 3 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری در طرح مذکور، 1500 میلیارد تومان بوده و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم آن به ترتیب 500 نفر و 2 هزار نفر است. وی ادامه داد: "آلومینای ایران" تنها کارخانه تولید پودر آلومینا در کشور است که 30 درصد نیاز داخل را تامین می کند. وی ادامه داد: کارخانه الومینیوم این مجتمع از ابتدای بهره برداری تاکنون، حدود 7 هزار تن شمش تولید کرده است.

فاز 2 کارخانه تولید پودر آلومینا با ظرفیت 500 هزار تن

مدیرعامل مجتمع آلومینای جاجرم با اشاره به طرح توسعه مجتمع آلومینای جاجرم برای تولید پودر آلومینا به ظرفیت 500 هزار تن (2برابر ظرفیت کنونی)، اذعان کرد: در حال حاضر، 70 درصد پودر آلومینای مورد نیاز کشور وارد می شود که با احداث این کارخانه، 50 درصد این نیاز، تامین خواهد شد. وی ادامه داد: اجرای فاز دوم کارخانه تولید پودر آلومینا نیز با توجه به افزایش ذخایر بوکسیت، جزو برنامه های توسعه ای این شرکت قرار گرفت.

افزایش حجم ذخایر بوکسیت به 110 میلیون تن

زارع با اشاره به افزایش حجم ذخایر بوکسیت این مجتمع به حدود 110 میلیون تن در 4 استان کشور، گفت: این شرکت در ابتدای سال 94 با مشکل تامین بوکسیت مواجه بود، اما با انجام اکتشافات تکمیلی جدید، 70 میلیون تن بوکسیت شِیلی و 38 میلیون تن بوکسیت های سخت (دیاسپوری) حاصل شد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز سالانه کارخانه کنونی به یک میلیون تن بوکسیت سخت به روش بایر، تا 30- 40 سال ذخیره ماده اولیه داریم. همچنین، با حجم ذخایر اکتشاف شده بوکسیت شیل و نیاز سالانه کارخانه 500 هزار تنی به 2 میلیون تن بوکسیت، تا 35 سال امکان ذخیره وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید