141519

دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی از سوی حوزه مقاومت بسیج‌ شهید بقایی برگزار شد


به گزارش خبرنگار روابط عمومی، چهارمین دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی با همکاری حوزه مقاومت بسیج‌ شهید بقایی فولاد خوزستان، ۲۶ دی ماه ۹۸ در فرهنگ سرای مجموعه دویست دستگاه برگزار شد.
در این دوره حجت الاسلام روحانی نژاد سواد رسانه ای را لازمه ی زندگی امروز دانست و افزود: مجموعه‌ای از مهارت‌های یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه، تحلیل و ایجاد انواع پیام‌ های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می رود. کسب این مهارت نیازمند آموزش است. تلفن همراه جزئی از زندگی امروز شده است، استفاده بیش از حد از تلفن همراه منشا بسیاری از بیماری های جسمی و روحی است.
روحانی نژاد از ظهور بیماری نومو فوبیا در دهه اخیر خبر داد و افزود: ترس از همراه نداشتن تلفن همراه یا نومو فوبیا، بیماری روحی است که در دهه اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است. وابستگی بیش از حد به همراه داشتن تلفن همراه، شرایطی بوجود آورده که اگر لحظه ای در کنارمان نباشد، شرایط روانی بهم‌ می خورد و ناخودآگاه استرس و اضطراب به سراغمان می آید. استمرار این شرایط در دراز مدت باعث بروز بیماری های روحی و جسمی می شود که اثرات جبران ناپذیری به همراه دارد.
وی در ادامه گفت: اختلال در خواب، تولید سموم در بدن، افزایش غیر عادی وزن، افسردگی و کم سو شدن بینایی از مهم‌ ترین بیماری های ناشی از استفاده تلفن همراه است.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مواجه با رسانه ها در سه بخش خوش بین، بدبین و واقع بین تقسیم می شوند، افزود: هر کدام از این مواجه ها ویژگی های منحصر به خود را دارد. در حالت خوش بین نوع مواجه، خوش خیالی، فرصت و مزایا، منفعل بودن، آزادی بدون‌ قید و شرط و رها کردن شرایط غالب است. ویژگی های حالت بدبین، تهدید و آسیب، ترس و نگرانی، منفعل بودن، ممنوعیت و قرنطینه است. در حالت واقع بین که از لحاظ سواد رسانه مورد قبول است؛ شناسایی فرصت و تهدید، برنامه ریزی، فعال بودن، توانمندسازی، محدود و مشروط و واکسینه کردن می بایست در نظر گرفته شود.
حجت السلام روحانی نژاد در پایان از تاثیر بسزای مطالعه در کسب سواد رسانی سخن گفت و افزود: افزایش سرانه ی مطالعه در کشورهای پیشرفته باعث مواجه بهتر با فضای مجازی و درک شرایط محیطی شده است. تشخیص و تحلیل حاصل مطالعه است. از طرفی رعایت اخلاق در فضای مجازی به حفظ حرمت و تکریم خانواده می انجامد.
رامین حکیمی رئیس امور کارکنان فولاد خوزستان،‌ در بخش دوم کلاس که به مبحث اخوت و کارگریمی اختصاص داشت، گفت: انگیزه موثرترین فاکتور تعلق سازمانی محسوب می شود، چرا که باعث می شود، کارگران با شوق بیشتری وظایف خود را انجام‌ دهند. فرهنگ قدرشناسی و قدردانی متقابل بین مدیران و کارکنان، موجب افزایش انگیزه و نفوذ قلبی مدیران در میان کارکنان می شود.
حکیمی رمز موفقیت هر مجموعه را ارتباط موثر بین کارگر و کارفرما دانست و افزود: سازمانی در عمل موفق است که در ایجاد ارتباط موثر میان کارگر و کارفرما گام بردارد و شرایطی فراهم کند که میان مدیران و کارکنان صمیمیت ایجاد شود. در شرکت فولاد خوزستان این روند جاریست. برگزاری جلسات دوره ای حوزه معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی در واحدهای مختلف و دیدار مستقیم کارکنان با مدیران از جمله نمودهای ارتباط موثر است. همچنین ملاقات مدیرعامل با کارکنان و بازدیدهای دوره ای یا سرزده از سطح شرکت و بخش های تولیدی نیز از موارد ارتباط موثر است.
وی در پایان سخنان خود ترویج فرهنگ شکرگزاری در میان کارکنان را باعث ایجاد اخوت دانست و افزود: با ترویج فرهنگ شکرگزاری در میان کارکنان،‌ علاوه بر ایجاد صمیمیت در محل کار، باعث تحکیم بنیان خانواده نیز می شود. شکرگزاری یعنی برای بدست آمدن هر موفقیت و بدون در نظر گرفتن مقدار آن، شاکر خداوند بود.
گزارش خبرنگار ما حاکی است، پایان بخش این دوره به پاسخگویی سوالات حاضرین اختصاص یافت.

گفتنی است، این دوره با همکاری حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی فولاد خوزستان و واحد آموزش و توسعه منابع انسانی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید