141507

تحریم های آمریکا برای صنعت فولاد بازدارنده نخواهد بود

دنیای معدن -مدیرعامل فولاد خراسان گفت: تحریم های آمریکا برای صنعت فولاد بازدارنده نخواهد بود و در ادامه راه با قدرت و توان بیشتری به پیش خواهیم رفت.

به گزارش دنیای معدن، کسری غفوری امروز یکشنبه افزود: تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان هرچند کل صنعت کشور را دچار مشکل کرد، اما نتوانست به صنعت فولاد با توجه به توانمندی های آن صدمه زیادی وارد کند.
وی بیان داشت: در نهایت ناراحتی آمریکایی ها به قدری جدی شد که مجدداً تحریم جدیدی را برای فولادسازان در بخش الکترود گرافیکی و کک ایجاد کردند اما در مجموع این مسائل برای ما بازدارنده نخواهد بود.
غفوری در خصوص دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد که در محل برج میلاد برگزار شده بود، اظهار داشت: حسن این نمایشگاه جمع شدن همه فولادی ها به دور هم بود، اما یکی از ایرادات اصلی، محل برگزاری این نمایشگاه بود که می توانست بهتر از این باشد.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع مزایای این دوره از نمایشگاه آنقدر زیاد بود که معایب آن را پوشش داد و به نوبه خود از انجمن تولیدکنندگان فولاد و مدیران این صنعت در برپایی و برگزاری این دوره از نمایشگاه تشکر می کنیم.

** رکوردهای ادوار مختلف فولاد خراسان شکسته شد
مدیرعامل فولاد خراسان در ادامه به دستاوردهای حدود پنج ماه حضور خود در این مجموعه اشاره کرد و گفت: در این چند ماه رکوردهای ادوار مختلف فولاد خراسان را در همه حوزه های تولید، فروش و خرید جابجا کردیم که به همت نیروی انسانی پویا و توانمند مجموعه شکل گرفت.
وی گفت: شاید تنها تغییر اصلی این بود که استراتژی کار خود را تکمیل تر کردیم ، اما فولاد خراسان هنوز جای کار بیشتری داشته و در این راستا شبانه روز در حال تلاش هستیم.
وی بیان داشت: با تعیین تکلیف پروژه سنگان سرعت کار ما افزایش خواهد یافت و در میان مدت این پروژه فولادسازی شماره ۳ خراسان خواهد بود که خبر های بهتری از آن در آینده خواهیم شنید.
غفوری گفت: اکنون در حوزه های فروش داخلی و صادرات، همچنین در نواحی تولید، گندله سازی ، احیا و فولاد سازی همه رکوردها جابجا شده است و طی ماه جاری نیز امید داریم مجدداً همه رکوردها جابجا شوند.
وی ادامه داد: مشکل اصلی این روزها سرمای هواست که گریبانگیر مجموعه شده و وارد هفته ای می شویم که گاز کارخانه قطع شده یا کم خواهد شد، بنابراین هر دو مودول کارخانه احیا دچار خواب شده یا پایین تر از ظرفیت کار خواهد کرد که منجر به تولید نشدن آهن اسفنجی شده و مشکل تولید شمش خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید