141485

فولاد خراسان همایش فولاد برگزار می کند/حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان خطاب به فولادسازان پیشنهاد کرد که نگاه جزیره ای به بومی سازی را کنار گذاشته و در قالب یک کنسرسیوم و اتحاد (حداقل مجتمع های بزرگ فولادی) کار را پیش ببرند تا هم وقت را از دست نداده و هم از شکل گیری هزینه های مجدد جلوگیری کنند.

بخ گزارش دنیای معدن«کسری غفوری» امروز (شنبه) افزود: این نمایشگاه و جشنواره بومی سازی، اتفاق بسیار خوبی بود که در دومین دوره پویایی خاصی را در آن شاهد بودیم و همچنین استقبال بهتری نسبت به دوره نخست از آن شد.
وی بیان داشت: این جشنواره و نمایشگاه بیش از 50 اسپانسر داشت و شرکت های خوب و صاحب نام فولاد ی و صنایع معدنی در آن حضور یافته بودند که نشان می داد موضوع بومی سازی جدی گرفته شده است.
غفوری خاطرنشان کرد: شاید دیر به موضوع بومی سازی ورود کردیم، اما تحریم های ظالمانه سبب شد تلنگری به شرکت ها وارد شود تا به این حوزه جدی تر و سریعتر ورود کنند.
وی گفت: اگر یک مجتمع قرار باشد 100 پله برای بومی سازی قطعات و تجهیزات خود طی کند، واقعیت آن است که تازه خیز برداشته ایم تا پایمان را روی پله نخست قرار دهیم و هنوز در ابتدای راه هستیم.
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان اظهار داشت: اکنون مجتمع های بزرگ فولاد ی به مقوله بومی سازی ورود کرده اند، اما قدمت و سابقه زیادی در آن ندارند و دلیل اصلی ان این است که تا امروز واقعا نیاز را احساس نکرده بودند.
وی با بیان اینکه در گذشته فقط در ورکشاپ ها و در بخش ماشین سازی برخی کارخانجات حرکت هایی در مسیر بومی سازی انجام می شد، ادامه داد: امروز می شنویم در مجتمع های فولاد ی پلنت اکسیژن بومی سازی می شود یا صفر تا 100 بحث ذوب و ریخته گری را به پیش می برند، همچنین در موضوعات برق، مکانیک، متالوژی و غیره به موفقیت هایی دست می یابیم و اینها بسیار خوشایند است.
غفوری به مجتمع فولاد خراسان اشاره کرد که در ماه های گذشته درگیر تامین یک قطعه وارداتی بود، اما پس از ارتباط با سایر مجتمع ها متوجه شدیم این قطعه در مجتمع فولاد مبارکه تولید و بومی سازی شده است؛ بر این اساس باید نگاه جزیره ای را در موضوع بومی سازی کمرنگ کنیم.

** بارگذاری همه اطلاعات مجتمع فولاد خراسان در سامانه جامع/ حمایت ویژه از دانش بنیان ها
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان در ادامه، از بارگذاری همه اطلاعات مربوط به این شرکت در سامانه جامع خبر داد و گفت: فولاد خراسان به عنوان نخستین مجتمع موفق به انجام این مهم شده و از این پس تامین کنندگان و تجهیزکنندگان می توانند با بررسی آنها، توانمندی ها و پتانسیل هی خود را با ما در میان بگذارند.
وی تاکید کرد: در این راه از شرکت های دانش بنیان استقبال ویژه کرده و حامی جدی آنها خواهیم بود.
غفوری یادآور شد: به زودی همایشی را در این مجتمع فولاد ی با رویکرد بررسی توانمندی ها و پتانسیل های شرکت های دانش بنیان برگزار خواهیم کرد و از آنجایی که این شرکت ها توانمندی مالی شرکت های بزرگ را ندارند، وظیفه داریم تا از جوانان، دانشگاهیان و صنعتگران دانشگاهی حمایت کنیم.
برپایه این گزارش، برج میلاد تهران 23 تا 26 دی ماه جاری میزبان دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد بود که پنجشنبه گذشته با معرفی برترین ها به کار خود خاتمه داد.

دیدگاهتان را بنویسید