141455

۵ کارگاه آموزشی همایش دهم فولاد

دنیای معدن - دهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهى به بازار، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده (یکم و دوم بهمن ماه) برگزار می‌شود.

در این همایش که به سنتی هرساله تبدیل شده، بزرگان صنعت فولاد در ایران و جهان گردهم مى‌آیند تا سیاست‌هاى صنعت فولاد را بررسى کنند. در ایران صنعت فولاد یکی از ۱۱ صنعت استراتژیک در راهبرد توسعه صنعتی است که بیشترین نقش را در شاخص‌های منتخب از جمله سهم ارزش افزوده، اشتغال‌زایی، صادرات، سهم از بازار، مزیت نسبی و زنجیره تامین و سطح دانش و فناوری دارد.

وجود منابع معدنی مورد نیاز در کشور، توانمندی نیروی انسانی، رقابتی بودن نسبی قیمت، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، وجود بسترهای اقتصادی و صنعتی لازم و اثربخشی تولید فولاد در رشد اقتصادی کشور، دسترسی به فناوری‌های تولید آهن و فولاد از جمله نقاط قوت این صنعت است. همچنین مصرف محصولات فولادی به‌عنوان مواد اولیه صنایع مهم، گسترش شرکت‌های مهندسی و مشاوره با قابلیت ایجاد دانش فنی، گسترش شرکت‌های ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات نیز از دیگر نقاط قوت این صنعت است؛ با توجه به این مزیت‌ها به نظر می‌رسد که بررسی سیاست‌های حاکم بر این صنعت ضروری خواهد بود.

براساس سنوات گذشته اولین روز همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران به سخنرانان بزرگ این صنعت اختصاص دارد و پس از آن کارگاه‌های آموزشی از سوی شرکت‌های برتر در بخش‌های مختلف در روز دوم همایش برگزار خواهد شد. کارگاه‌هاى آموزشی یکی از اثربخش‌ترین گونه‌هاى آموزش محسوب می‌شود و در این دوره برگزارى کارگاه‌هاى آموزشى به شیوه مشارکتى، فراخواندن مخاطب به آموزش و ارزش نهادن به نیازها و خواست همایش در جلو بردن اهداف آموزشی صورت می‌گیرد. اهداف دقیق این کارگاه‌ها ایجاد شرایطى است که در آن شرکت‌کنندگان در کارگاه تصمیم بگیرند، برنامه طرح کنند و تغییرات لازم را در حوزه فعالیت خود به وجود آورند. اهداف در نظر گرفته شده برای برگزاری این کارگاه‌ها موجب شد در دهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهى به بازار برگزاری کارگاه‌های متنوع در مورد مباحث مرتبط با فولاد مجددا مورد توجه قرار گیرد.

در روز دوم همایش سه کارگاه آموزشی از سوی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سالن فیض مرکز همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار می‌شود. «جایگاه صنعت فولاد در توسعه پایدار» عنوان کارگاه آموزشی است که ارائه‌دهنده آن غلامرضا طاهری مدیر برنامه‌ریزی و تحقیقات بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. «تحلیل بازار محصولات فولادی تخت کشور و بررسی پتانسیل‌های توسعه» عنوان کارگاه دیگری است که از سوی مجید فخاری کارشناس ارشد تحقیقات بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان ارائه می‌شود. «معرفی سامانه یکپارچه برنامه‌ریزی و کنترل تولید در صنایع فولاد IPSO» عنوان کارگاه سوم شرکت فولاد مبارکه اصفهان است که از سوی اکبر گلبو مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات؛ حیدر مسیبی مدیرعامل شرکت سامانه‌های پشتیبان تصمیم تامین؛ محمدرضا یدالله‌پور عضو هیات مدیره شرکت تاکبن و طراح و تحلیلگر IPSO؛ سهیلا کاوش طراح و مسوول پروژه سیستم IPSO ارائه می‌شود. شرکت فناپ نیز قرار است کارگاه آموزشی «تحول دیجیتال در صنعت» را در روز دوم همایش فولاد برگزار کند. ارائه‌دهندگان این کارگاه محمد سعیدی مدیر پروژه‌های راهبردی شرکت فناپ و فرهاد سارانی رئیس توسعه بازار و راهکارهای دولت الکترونیک شرکت فناپ است که در سالن شیخ بهایی برگزار می‌شود. شرکت مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک نیز در سالن شیخ بهایی کارگاه آموزشی «پایش طرح جامع فولاد کشور» را برگزار می‌کند. ارائه‌دهندگان این کارگاه ساغر باباحیدری مدیرگروه مطالعات اقتصادی شرکت بین‌المللی فولادتکنیک؛ محسن ولی معاون مهندسی شرکت بین‌المللی فولادتکنیک؛ مهران محجوب‌نژاد معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید