141364

حاج قاسم و همرزمانش در مسیر اطاعت الهی بودند


حجت الاسلام جواد زبیدی امام جماعت شرکت فولاد خوزستان در مراسمی به مناسبت آغاز ایام فاطمیه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش که روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸ در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: زندگی حاج قاسم و همرزمانش در مسیر اطاعت الهی بود. سردار سلیمانی، ابتدا به مقام شهود رسیده و پس از آن شهید شد. فروردین سال جاری در منطقه دیرالزور سوریه زمانی که به سردار گفته می‌شود که در مراسم ایام فاطمیه امسال منزل شما می‌خواهیم شرکت کنیم، در جواب می گوید که من فاطمیه امسال نیستم.
وی افزود: زمان حمله به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه، یکی از همرزمان سردار سلیمانی به وی می‌گوید که در جنگ با آمریکا شهید نشدیم؛ سردار در جواب وی می‌گوید: به زودی جنگی با آمریکا در می‌گیرد که شهدای مدافع حرم و منی که نیستم به حضور در این جنگ غبطه می‌خوریم.
حجت الاسلام زبیدی در ادامه گفت: همان‌گونه که امروز در اخبار اعلام شد، همزمان با خاک سپاری شهید سپهبد سلیمانی، حمله به پایگاه آمریکا در عراق صورت پذیرفت و این حرکت آغازگر نابودی آمریکا و اسرائیل به وسیله خون پاک حاج قاسم و یاران باوفایش است.
وی با اشاره به آغاز ایام عزای حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: علامه امینی در کتاب الغدیر می‌نویسد، از حضرت امام جعفر صادق (ع) پرسیده شد که مصیبت ابا عبدالله الحسین (ع) سنگین‌تر بود یا مصیبت غم امیرالمومنین علی (ع)؛ آن حضرت در جواب می‌فرماید: مصیبت امیرالمومنین (ع) سنگین‌ تر بود، زیرا ابا عبدالله (ع) زمانی که در گودال قتلگاه افتاده بود و هنوز نفس داشت، به نیزه غریبی تکیه داده و فرمود: اگر مسلمان نیستید، آزاده باشید و تا زمانی که من زنده هستم به سراغ خانواده‌ ام نروید و بعد از شهادت ایشان خیمه ها به آتش کشیده شد. اما مصیبت حضرت علی (ع) بسیار دردناک بود، چقدر سخت است که در مقابل کسی ناموس او را کتک بزنند. آن‌ هم ناموسی مانند حضرت فاطمه زهرا (س)؛ در آن لحظه امیرالمومنین (ع) عبای خود را بر روی حضرت زهرا (س) می‌اندازد تا کسی جسم او را نبیند.
وی با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، ابراز امیدواری نمود که با بیرون رانده شدن جنایت کاران از منطقه، انتقام خون مالک اشتر زمان و یاران او به زودی گرفته خواهد شد.

این گزارش حاکی است، این مراسم با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سینه زنی همراه بوده و در پایان با گستردن سفره کریمانه اهل بیت (ع) از حاضران پذیرایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید