141274

نیروگاه خورشیدی در منطقه ویژه لامرد مستقر می شود

دنیای معدن -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اعلام کرد که همزمان با تست گرم آلومینیوم جنوب و در آستانه افتتاح این صنعت، با رفع موانع، نیروگاه خورشیدی نیز در این منطقه مستقر خواهد شد.

فریدون فدایی دولت مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد عصر سه شنبه 10 دیماه در بازدید جمعی از کارشناسان و خبرنگاران از منطقه ویژه اقتصادی لامرد، افزود: پروژه نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی لامرد در زمینی به مساحت 20 هکتار توسط بخش خصوصی در حال احداث بود اما وقفه ای برای انتقال پنل های خورشیدی حادث و مانع شد که این نیروگاه تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، فدایی دولت با بیان اینکه پنل های خورشیدی این نیروگاه مراحل ترخیص از گمرک شهید رجایی را طی می کند، گفت: پیش بینی می شود که تا پایان امسال نصب پنل و عملیات راه اندازی انجام شده و این نیروگاه خورشیدی به شبکه متصل شود.

او ادامه داد: با توجه به اطمینان سرمایه گذار به حمایت از سوی مدیریت منطقه، تقاضای طرح توسعه ارایه شده که در بازه زمانی مشخص زمینی به مساحت ١٠ هکتار در مجاورت این طرح آماده ی واگذاری است.

فدایی دولت ادامه داد: باتوجه به فراهم بودن زیرساخت های سرمایه گذاری، شرایط مناسب برای خرید برق و شرایط مناسب جغرافیایی و اقلیمی این منطقه ویژه از نظر تابش خورشید و دردسترس بودن گاز و آب برای احداث نیروگاه ها نیز زمینه برای فعالیت شرکت ها و هلدینگ های مطرح در تولید برق و انرژی فراهم است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد همچنین از پیگیری احداث پست اختصاصی تامین برق در منطقه ویژه لامرد خبر داد و گفت: برای احداث پست های برق 230، 132 و 20 کیلوولت در این منطقه با سازمان ایمیدرو و وزارت نیرو نشست ها و مذاکراتی انجام شده که در صورت تامین اعتبار و اخذ مجوزهای لازم، اجرایی می شود؛ این اقدام نقش بسزایی در تامین برق دوران بهره برداری صنایع مختلف در این کانون مهم صنعتی دارد.

وی یادآور شد که سرمایه گذار و مجری احداث نیروگاه خورشیدی، شرکت مهندسی توسعه پتروفرآیند کرخه است که برای عملیاتی کردن این پروژه حدود 185 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و حدود 5.5 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی انجام داده است.

فدایی دولت اضافه کرد: این نیروگاه خورشیدی شامل حدود 32 هزار پنل خورشیدی 320 واتی شارپ، 400 اینورتر 25 کیلووات Fronious است و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید