141240

افزایش ذخایر زغال سنگ در طبس تا بهمن

دنیای معدن - هشتمین کارگاه استخراج مکانیزه لانگوال معدن پروده طبس، در بهمن وارد فاز بهره برداری می شود.

به گزارش دنیای معدن، کریتی ثانی مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه استخراج و تولید زغال سنگ، هم اکنون فرایند انتقال و نصب تجهیزات در این کارگاه (E ۴) از پیشرفت سی و پنج درصدی برخوردار است.

او افزود: بر اساس برنامه، این کارگاه با ذخیره حدود یک میلیون تن، در بهمن ماه سال جاری وارد فاز بهره برداری خواهد شد و طبق پیش بینی، فرایند استخراج زغال سنگ از این کارگاه تا پایان سال ۱۳۹۹ به اتمام خواهد رسید.

کریتی ثانی گفت: پیش از این، عملیات استخراج هفتمین کارگاه لانگوال نیز با وجود مشکلاتی از جمله تخصصی بودن اقلام تجهیزاتی و دشواری جابجایی و مونتاژ مجدد این تجهیزات در اعماق زمین و فضا های محدود معدن، با تکیه بر سوابق و تجارب کارکنان شرکت، با سرعت و کیفیت مناسبی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با بیان اینکه این شرکت به عنوان پیشگام معدنکاری مکانیزه زغال سنگ کشور، ضمن تأثیرگذاری بر رونق اقتصادی و توسعه اجتماعی منطقه، زمینه ایجاد بیش از ۲۵۰۰ فرصت شغلی پایدار را فراهم کرده است افزود: در صورت حمایت مسئولان و واگذاری ذخایر جدید برای بهره برداری، شرکت زغال سنگ پروده طبس با بهره گیری از منابع، تجهیزات و سرمایه های انسانی متخصص می تواند ضمن توسعه معدنکاری و اشتغالزایی، بخش عمده ای از نیاز صنایع داخلی به کنسانتره زغال سنگ را تأمین کند.

شرکت زغال سنگ پروده طبس از سال ۱۳۸۷ به عنوان اولین بهره بردار معادن تمام مکانیزه زغال سنگ ایران، تا کنون با اجرای بالغ بر ۵۸ کیلومتر حفریات زیرزمینی برای استخراج ذخایر، حدود ۹ میلیون تن زغال سنگ خام و بیش از ۴ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ کک شو به عنوان خوراک موردنیاز صنایع کک سازی را تولید کرده و حدود ۴۲ درصد از سهم ملی در تولید این محصول در سال ۱۳۹۷ به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید