141169

انتظار جاده سازی توسط معادن درست نیست

دنیای معدن -معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، گفت: به دلیل پرداخت حقوق دولتی از جانب معادن، انتظار جاده سازی توسط معادن درست نیست.

به گزارش دنیای معدن، جعفر سرقینی شامگاه سه شنبه در شورای عالی معادن کشور و شورای معدن استان در محل استانداری زنجان، گفت: از زمانی که تاسیس شورای معادن درنظر گرفته شد، مقرر شد این شورا به صورت ادواری در استان ها برگزار شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسات به صورت دوره ای در استان ها، رسیدگی به پرونده های استان در محل و مباحث استانی توسط مدیریت استان ها است.

معاوئن وزیر صنعت، معدن وتجارت، با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه شورای عالی معادن کشور در استانها، گفت: تاکنون ۴ مرحله تفویض اختیار انجام شده به استان ها نتایج خوبی را به همراه داشته است.

سرقینی با بیان اینکه اصلاح مسیرهای ارتباطی تخریب شده در اثر فعالیت معادن باید مد نظر قرار گیرد، افزود: بهتر است بهره برداران در اصلاح مسیرهای ارتباطی همت کنند؛ چراکه این مسیر و جاده ها با اهداف دیگری ایجاد شده بود.

وی ابراز کرد: معادن از جاده ها برای باربری استفاده می کنند و این امر باعث کاهش عمر جاده ها می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، افزود: معادن در امر باربری بیش از ظرفیت بارگیری می کنند که باید نسبت به این مسئله توجه لازم مد نظر قرار گیرد.

سرقینی یادآور شد: بر اساس قانون معادن، باید ۱۵ درصد حقوق دولتی که توسط معادن پرداخت می شود برای اصلاح مشکلاتی که فعالیت معدن در آن منطقه به وجود آورده هزینه شود، به همین دلیل نمی توان به معادن تکلیف کرد که جاده سازی کنند و به دلیل پرداخت حقوق دولتی از جانب معادن، انتظار جاده سازی از معادن درست نیست.

وی گفت: معادن بزرگ نسبت به معادن کوچک مقیاس مشکلات کمتری را با معارضان محلی دارد و معادن بزرگ در اصلاح و بازسازی مسیرهای ارتباطی بهتر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به مزایده معادن اشاره کرد و گفت: مزایده ها باید به صورت عمومی برگزار شود ولی باید شرکت کنندگان در مزایده ها صلاحیت لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید