141127

معاون بهره برداری:دستیابی به سیستم‌های پایدار و قابل‌ اطمینان با اجرای برنامه‌های ایمنی میسر است

به گزارش دنیای معدن، روز دوشنبه 25 آذرماه هفتمین نشست کمیتۀ ارتقای ایمنی شرکت فولاد مبارکه در سال 98 با محوریت کار در ارتفاع و راه‌های پیشگیری از سقوط در محل سالن اجتماعات آموزش برگزار شد.

در این جلسه که مدیر ارشد تولید، مدیر ارشد خدمات فنی پشتیبانی، مدیران، رؤسا و مسئولان واحدها و کارشناسان ایمنی برگزار شد، مختار بخشیان معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه ضمن قدردانی از اقدامات انجام‌شده در حوزۀ ایمنی، حضور مؤثر مدیران و سرپرستان در سایت و نظارت بر انجام ایمن فعالیت‌ها را یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع حوادث برشمرد.
وی از پنج راهکار ذیل به‌عنوان راهکارهای اساسی برای دستیابی به ایمنی در شرکت فولاد مبارکه یاد کرد:
1-شناسایی پنج ریسک اولویت‌دار واحدها و انجام اقدامات اصلاحی لازم جهت پیشگیری از وقوع حوادث؛ 2-توجه ویژه به نظم و آراستگی کارگاهی به‌عنوان الفبای تولید ایمن؛ 3-تأکید بر نظارت مؤثر مدیران و رؤسا جهت انجام ایمن فعالیت‌ها؛
4- بازنگری دستورالعمل‌ها و برگزاری آموزش‌های تئوری و عملی به‌منظور آگاهی افراد از خطرات؛ 5- کنترل و نظارت بر عملکرد پیمانکاران و لزوم برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی آن‌ها.
مختار بخشیان با تأکید بر نقش آموزش و اطلاع‌رسانی در پیشگیری از بروز حوادث گفت: در این زمینه نباید از نقش بازرسی دقیق از کارگاه‌ها در زمینۀ ایمن‌سازی تجهیزات برق پولپیت‌ها، رختکن‌ها و سایر مکان‌ها غافل شد.
در این جلسه همچنین رئیس ایمنی، بهداشت و آتش‌نشانی و رئیس واحد آموزش گزارشی درخصوص اقدامات انجام‌گرفته در زمینۀ ارتقای فرهنگ ایمنی با مشارکت واحد روابط عمومی و آموزش ارائه دادند.
پس از آن، مدیر ناحیۀ نورد گرم و یکی از کارشناس مشاور ایمنی ناحیه در گزارشی به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در حوزۀ ایمنی و کار در ارتفاع و پیشگیری از سقوط پرداختند. در ادامه رئیس بازرسی ماشین‌های دوار و تجهیزات قدرت و همچنین یکی از کارشناسان واحد بازرسی ماشین‌های دوار و تجهیزات قدرت گزارشی در زمینۀ ارتینگ و اقدامات انجام‌شده در جهت بهبود ارتینگ کارگاه‌ها ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید