141103

جلسه هماهنگی و آمادگی برای پاسخگویی ممیزی شخص ثالث ISO 9001:2015 برگزار شد


جلسه هماهنگی و آمادگی برای پاسخگویی ممیزی شخص ثالث ISO 9001:2015 با تمرکز بر مدیریت ریسک ها و فرصت ها روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ با حضور ۳۵ تن از مدیران، روسا و کارشناسان واحدهای مختلف شرکت شامل: دفتر فناوری فولادسازی، احیا، مواد اولیه، بازرسی فنی، برنامه ریزی و کنترل تولید، خدمات صنعتی، انبارها، فروش و بازاریابی، سازماندهی و روشها، آموزش و توسعه منابع انسانی، کنترل کیفی، تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی، مهندسی کارخانه، تضمین کیفیت و استراتژی و تعالی سازمانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی ، مهران عباس زاده مدیر استراتژی و تعالی سازمانی در این جلسه با اشاره به ایجاد یکپارچگی در میان نظام های مدیریتی سازمان گفت: در این برهه از زمان نیاز مبرم به تحول در فعالیت های سازمانی بیش از پیش احساس می شود و نگرش نو و تحول گرایانه از الزامات ادامه حرکت سازمان در مسیر موفقیت است.
محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت نیز توضیحاتی در مورد پایبندی به الزامات نظام مدیریت کیفیت را ارائه کرد و افزود: ممیزی شخص ثالث نظام مذکور در روزهای دوم تا چهارم دی ماه ۹۸ انجام خواهد شد.
گزارش خبرنگار ما حاکیست، در ادامه ضمن پاسخگویی به سوالات حاضران و بحث و تبادل نظر در رابطه با موضوع مدیریت ریسک ها و فرصت ها در سازمان، محسن شیری بابادی رییس تعالی و مدیریت عملکرد سازمان با اشاره به بند ۶ - ۱ نظام مدیریت کیفیت (اقدامات مربوط به ریسک ها و فرصت ها) و اهداف مدنظر این جلسه از جمله: مدیریت ریسک ها و فرصت ها به منظور تحقق اهداف استراتژیک و فرآیندی، افزایش اطمینان نسبی از کیفیت تصمیم سازی و تصمیم گیری در سازمان، بهبود کنترل ها، ممانعت از تلفات، مدیریت سوانح، حوادث و بهبود سطح اثربخشی و کارایی و ... تعاریفی از ریسک ها و فرصت ها را با استناد به ISO 31000:2018 ،COSO-ERM 2017 ریسک استراتژیک کاپلان و نورتون ارائه و فرآیند مدیریت ریسک را تشریح نمود.
شیری بابادی شیوه محاسبه عدد ریسک را با توجه به دو عامل شدت پیامد و احتمال وقوع برای حاضران توضیح داد و کار برگ شناسایی و ارزیابی ریسک ها و فرصت ها را نمایش و با تمرکز بر راهنمای شناسایی و ارزیابی ریسک ها و فرصت ها، مطالب لازم را بیان کرد.

وی همچنین یک نمونه عملی را در این جلسه ارائه و از حاضران خواست تا کار برگ شناسایی و کاهش ریسک های بحرانی و بهره برداری از فرصت های کلیدی را در پایان جلسه تکمیل و تحویل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید