140979

زیان 55 میلیون دلاری تاجیک ها از کاهش قیمت فلزات غیر آهنی

دنیای معدن - وزارت صنایع و فناوری های جدید تاجیکستان از خسارت بیش از 55 میلیون دلاری بخش معدن این کشور در پی کاهش قیمت فلزات غیر آهنی در بازار جهانی خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، بخش معدن تاجیکستان در پی کاهش قیمت فلزات غیر آهنی در بازار جهانی با خسارات قابل توجهی مواجه شده است.

بنابر گزارش وزارت مربوطه تاجیکستان، قیمت فلزات غیر آهنی در سال جاری میلادی در مقایسه با 9 ماه مشابه سال گذشته کاهش یافته که در پی آن بخش معدن این کشور با خسارات بیش از 55 میلیون دلار رو به رو شده است.

از جمله قیمت مس در بازار جهانی در ماه های ژانویه - سپتامبر سال جاری 124.8 دلار و پودر آنتیموان 2703 دلار کاهش یافته است.

همچنین گفته می شود که طی 9 ماه سال جاری میلادی شرکت های صنایع معدنی تاجیکستان 499.8 میلیون دلار محصول تولید کردند که 8.4 درصد بیش از زمان مشابه سال گذشته می باشد.

تولیدات شرکت های صنایع معدنی تاجیکستان 25.7 درصد از حجم کل تولیدات صنعتی در این کشور را تشکیل می دهند.

آژانس آمار وابسته به ریاست جمهور تاجیکستان از افزایش صادرات و واردات سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و فلزات گرانبها از اول سال جاری میلادی خبر داد.

بنابر این گزارش، صادرات سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و فلزات گرانبها در مقایسه با 10 ماه سال گذشته 156.9 برابر افزایش و 255.1 میلیون دلار براورد شده است.

حجم واردات سنگ های قیمتی، نیمه قمیتی و فلزات گرانبها طی این مدت بیش از 3.5 میلیون دلار را تشکیل داده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 2.1 درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید