140978

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

افزایش حقوق دولتی تاثیر نامطلوبی بر هزینه معادن خصوصی می گذارد

دنیای معدن -عزیزاله عصاری، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص افزایش 90درصدی حقوق دولتی معادن گفت: افزایش حقوق دولتی قطعا بر روی هزینه های معادن خصوصی تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.

به گزارش دنیای معدن، عزیزاله عصاری مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص افزایش 90درصدی حقوق دولتی معادن گفت: افزایش حقوق دولتی قطعا بر روی هزینه های معادن خصوصی تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.

وی افزود: مجلس به احتمال زیاد بر روی این مورد بحث خواهد داشت و با افزایش حقوق دولتی به سهولت موافقت نمی کند، به دلیل اینکه حقوق دولتی معادن ارتباط زیادی با جریان تولید دارد که باعث آسیب این بخش می گردد.

مدیرعامل «ومعادن» افزود: به نظر من خانه معدن، اتاق بازرگانی ایران، فعالان بخش و رییس نظام مهندسی معدن در مجلس فعال هستند و با ارتباطاتی که دارند، می توانند در رایزنی با نمایندگان از افزایش فاحش حقوق دولتی ممانعت کنند.

وی ادامه داد : همانطور که می دانید تنگناهای بودجه بسیار است و به منظور تامین منابع درآمدی از هیچ کوششی برای تأمین منابع بودجه فروگذار نشده است. به نظر من مجلس شورای اسلامی با افزایش منطقی حقوق دولتی موافقت خواهد کرد.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد: اگر حقوق دولتی بر اساس بودجه افزایش پیدا کند، به تبع آن هزینه های تولید معادن افزایش می یابد و در این صورت وزارت صمت باید در قیمت گذاری های انجام شده تجدیدنظر نماید. به این مفهوم که درصد قیمت سنگ آهن از 16 درصد شمش فولاد خوزستان فراتر رود و اگر این درصد را افزایش دهند باید شرایط قیمتی را به نوعی تعدیل کنند تا بخشی از هزینه ها را پوشش دهد.

عصاری در پایان عنوان کرد: به نظر من مدل هایی زیادی وجود دارد که بتواند این کسری را جبران کند به شرطی که تعرفه های گذاشته شده بر صادرات کم یا حذف شوند، قیمت های دستوری را بردارند تا هزینه ها به شکلی پوشش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید