140962

فولاد خراسان الگویی برای توسعه و اشتغالزایی بر پایه صنعت است

دنیای معدن -اعضای «شورای هماهنگی سازمان ها، بنگاهی های اقتصادی و شرکت های مرتبط» با وزارت «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»با حضور رییس شورای هماهنگی مدیران سازمان های مرتبط با وزارت «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، مدیرکل «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» خراسان رضوی و معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در شرکت فولاد خراسان واقع در نیشابور تشکیل جلسه دادند.

به گزارش دنیای معدن، رییس شورای هماهنگی مدیران سازمان های مرتبط با وزارت «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» اظهارکرد: هدف این شورا ایجاد هم افزایی میان دستگاه های حاکمیتی و سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی در حوزه استان با هدف بررسی موانع و مشکلات و هم فکری در جهت رفع آن هاست.

حسین امینی افزود: از زمان تشکیل این شورا، شاهد شکل گیری فضای همدلی و هم افزایی خوبی میان مجموعه های مرتبط هستیم که شاید در بسیاری از نقاط کشور بی نظیر باشد.

دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در مجتمع فولاد خراسن در جهت ایجاد و تثبیت اشتغال، گفت: به کارگیری پتانسیل ها برای تسهیل روند تولید در مجموعه هایی مانند فولاد خراسان و دیگر شرکت ها و مجموعه های کارآفرین، در شرایط کنونی کشور ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم جلسات و همدلی ایجاد شده، گام موثری در جهت رفع موانع «رونق تولید» در استان است.

مدیرکل «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» خراسان رضوی نیز گفت: مسایل بیمه ای، موضوعاتی مانند مشاغل سخت و زیان آور و سایر چالش های مرتبط با آن در این نشست ها مطرح و با هم فکری و ارایه نظرات کارشناسی به دنبال رفع آن ها هستیم.

سنجری با بیان این که یکی از مسئولیت های ما حفظ اشتغال موجود و نیز ایجاد زمینه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، افزود: در این حوزه هم به نوبه خود تلاش می کنیم مسئولیت خود را با همکاری صنایع و سرمایه گذاران و رفع موانع پیش پای آن ها حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نیشابور با توجه به استقرار صنایع کلیدی و وجود 3 شهرک صنعتی و جمعیت بالغ بر 450هزار نفر، یک کلانشهر جمعیتی و صنعتی است، افزود: در نیشابور 97996 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و این شهرستان با 19200 کارگاه تحت پوشش، یکی از شهرستان های مهم در حوزه تامین اجتماعی است.

سنجری گفت: برای امسال و سال آینده تعهد ایجاد اشتغال در استان بر اساس اسناد فرادستی، 5275نفر بوده است

وی با بیان این که یکی از مجموعه های تاثیرگذار در حوزه اشتغال نیشابور و استان، مجموعه «فولاد خراسان» است، افزود:گفت: اثرگذاری و تحرک بسیار خوبی را در این مجموعه شاهد هستیم و با توجه به میزان تولید فولاد خراسان، اشتغال ایجادشده در بخش حمل و نقل و سایر بخش های جانبی، خدمات دریافتی از سایر بخش ها و خدماتی که به فولاد سایر مجموعه ها ارایه می دهد، می تواند شاهدی بر توسعه منطقه از طریق صنایع مادر باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور هم عنوان کرد: این کار، عملا به معنای تحقق بخشیدن سیاست های رهبری و نظام در مسیر «گام دوم انقلاب» است.

علیرضا قامتی با بیان این که توسعه، نیازمند «گفتمان سازی اجتماعی» است افزود: شهروندان با گفتمان سازی اجتماعی، شریکِ توسعه و بازوی سرمایه گذاران می شوند، نه این که کمک گیرنده باشند.

فرماندار ویژه نیشابور افزود: ما سازمان های اجرایی، اگر چه مجری قانون هستیم و مشکلات مربوط به قوانین در اختیار مانیست، اما باید به دو مقوله توجه ویژه داشته باشیم؛ یکی این که «تسهیل گری» را سرلوحه کارقرار داده و حتی المکان در جهت تسهیل فرایندهای توسعه و برداشتن موانع سرمایه گذاری، با «همین قوانین» تلاش کنیم و به عبارتی نگاه ما در مقوله اجرای قانون، نگاه «تسهیل گرانه» باشد، دیگر این که با رایزنی و تعامل با مجموعه های پارلمانی، نظیر «مجمع نمایندگان استان» در جهت تنقیح قوانین و اصلاح مقررات تلاش خود را به کار گیریم.

قامتی با بیان این که از 6 دهه قبل، برای توسعه نیشابور دو محور «صنعت» و «گردشگری» تعریف شده است، گفت: توسعه با شعار محقق نمی شود، برای توسعه باید پیش شرط هایی همچون تعامل، اعتماد و همکاری شکل بگیرد و در ارتباط میان بخش خصوصی با نهادهای حاکمیتی هم باید این همکاری، تعامل و اعتماد شکل بگیرد.

مدیر کل «صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان» نیز در این نشست اظهار داشت: گفت و گوهای میان دولت و بخش خصوصی باعث پخته تر و همه جانبه نگرانه تر شدن تصمیم گیری ها می شود.

کاظمی افزود: مشکلات میان صندوق های بیمه و ضرورت تعامل برای برآوردن نیازها و مطالبات بیمه شدگان، از مسایل مهمی است که نیازمند شکل گیری گفت و گو و یافتن راه های عملی در بستر شورای هماهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید