140959

مسئولان برای حفظ تولید از خام فروشی جلوگیری کنند

دنیای معدن - مدیر خرید خارجی ذوب آهن اصفهان گفت : در سال های اخیر با توجه به وجود تحریم های بین المللی علیه ایران و خروج دولت آمریکا از برجام ، مسیرهای باز شده جهت تعاملات بین المللی ، دوباره بسته شد و خریدهای خارجی با چالش های زیادی همراه شد.

به گزارش دنیای معدن مدیر خرید خارجی ذوب آهن اصفهان گفت : در سال های اخیر با توجه به وجود تحریم های بین المللی علیه ایران و خروج دولت آمریکا از برجام ، مسیرهای باز شده جهت تعاملات بین المللی ، دوباره بسته شد و خریدهای خارجی با چالش های زیادی همراه شد. جابر جعفری در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه ایران متافو بیان کرد : براساس تجربیات موفق سال های گذشته و با خرد و تدبیر جمعی و رهنمودهای مدیریت عالی شرکت توانسته ایم چالش های ایجاد شده را برطرف کرده و آینده روشنی را در این خصوص برای ذوب آهن اصفهان ترسیم کنیم. جعفری افزود : در این نمایشگاه تعاملات بسیار خوبی با شرکت های داخلی و خارجی در زمینه تامین مواد اولیه خط تولید و بومی سازی قطعات و تجهیزات صورت گرفت که پس از پیگیری در نشست های آتی نتایج آن اطلاع رسانی می شود.


وی ادامه داد : سیاست ذوب آهن اصفهان همواره تامین مواد اولیه و قطعات و تجهیزات از داخل کشور است و در جایی که این امکان به لحاظ کمی و کیفی میسر نباشد به ناچار برای تامین از خارج از کشور برنامه ریزی می شود. مدیر خرید خارجی ذوب آهن اصفهان گفت : ذوب آهن اصفهان که پایه آن براساس معادن گذاشته شد هم اکنون به دلیل کمبود مواد اولیه داخلی به ویژه سنگ آهن با نیمی از ظرفیت تولید مواجه است و به همین خاطر صادرات این ماده اولیه استراتژیک را شاهد هستیم.


لازم است مسئولان در راستای حفظ تولید حامی تولیدکنندگان باشند و با ارائه راهبردهای اثربخش ، از خام فروشی مواد اولیه جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید