140956

واقعیت‌سنجی اثر منفی افزایش بهره مالکانه بر سهام معدنی

دنیای معدن - معاون مالی شرکت توسعه معادن و فلزات خیال سهامداران شرکت‌های معدنی را در مورد اثر منفی افزایش ۸۶ درصدی بهره مالکانه معادن راحت کرد و گفت : این موضوع اثری ندارد .

به گزارش دنیای معدن، معاون مالی شرکت توسعه معادن و فلزات خیال سهامداران شرکت‌های معدنی را در مورد اثر منفی افزایش ۸۶ درصدی بهره مالکانه معادن راحت کرد و گفت : این موضوع اثری ندارد. مرتضی علی‌اکبری درباره افزایش ۸۶ درصدی بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن که از هزار و ۵۰۰ سال گذشته به دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده رسانده ، گفت : این موضوع مربوط به تمام معادن ایران از جمله آهک ، گچ ، آهن ، سیمان و همه مواد معدنی بوده و محدود به شرکت‌های سنگ‌آهن نیست. وی افزود : علاوه بر این مبلغ اعلامی مربوط به معادن بزرگ نبوده و شرکت‌های معدنی بزرگ چادرملو ، گهر زمین و گل‌گهر حق انتفاع پرداخت می‌کنند و قرارداد چند ساله با ایمیدرو داشته و حق پروانه پرداخت می‌کنند.
بنابراین ارتباطی به هزینه بهره مالکانه ندارند و افزایش بهره مالکانه ، اثری بر این سه شرکت‌ ندارد اما برای فولاد صبا نور که بدون حق پروانه ، حقوق دولتی می‌دهد متفاوت بوده و باید اثر افزایش ۸۶ درصدی را حس کند. علی‌اکبری ادامه داد : ملی مس هم باید حقوق دولتی پرداخت کند اما ۲۸۰۰ میلیارد تومان لایحه بودجه در صورت تصویب نهایی ، بین همه معادن تقسیم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید