140945

ورود تجهیزات سنگ شکن، آسیا و فونداسیون سرب و روی مهدی آباد به کشور

دنیای معدن - مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از ورود تجهیزات سنگ شکن، آسیا و فونداسیون سرب و روی مهدی آباد به کشور خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، امین صفری با بیان این مطلب گفت: آماده سازی معدن و احداث کارخانجات سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین طرح سرب و روی کشور طی 3 فاز برنامه ریزی شده و فاز نخست آن، تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ظرفیت فاز نخست این طرح، تولید 200 هزار تن کنسانتره روی (با عیار 35 درصد) است که اکنون بیش از 20 درصد پیشرفت دارد و پیش بینی می شود پیشرفت آن تا پایان امسال به 35 درصد برسد.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فاز نخست، تصریح کرد: در بخش احداث کارخانجات فرآوری، سیستم خردایش شامل سنگ شکن فکی، هیدروکن ها، سرندها، الکترو موتورها و غیره مرتبط با فازهای اول و دوم توسط یکی از بهترین برند های جهانی ساخته و وارد مجتمع شده است.

وی ادامه داد: همچنین، کل تجهیزات بخش آسیا مربوط به فاز نخست طرح به طور کامل وارد کشور شده و در حال انتقال به مجتمع است. در حال حاضر گیرباکس، همراه با تابلو برق، لوله ها، پلیت ها، تجهیزات فونداسیون و غیره، وارد سایت شده و شل آسیا نیز در مراحل ترخیص است.

صفری با اشاره دیگر اقدامات صورت گرفته برای احداث کارخانه فرآوری گفت: در بخش فلوتاسیون، تجهیزات مربوطه در حال ساخت بوده و در بخش زیرساخت نیز حدود 20 کیلومتر از خط انتقال آب تکمیل شده و تاکنون 26 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: تاسیسات بچینگ برای بتن ریزی کارخانجات مذکور (به میزان30 هزارتن) در مراحل پایانی ساخت است.

دیدگاهتان را بنویسید