140925

نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران:

در شرایط رکود تورمی و تحریم افزایش ۸۹درصدی حقوق دولتی کارشناسانه نیست/ معادن کوچک تعطیل می شود

دنیای معدن -سجاد غرقی نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش نزدیک به ۹۰ درصدی حقوق دولتی معادن در شرایط رکود تورمی و تحریم، اقدامی غیرکارشناسانه است.

به گزارش دنیای معدن، غرقی با بیان اینکه ارقام تبصره ۲و۳ ماده ۶ قانون معادن با رشد ۲۳۳٪ از رقم ۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است، عنوان کرد: در حالی که با فعال سازی معادن کوچک مقیاس را طی ماه های گذشته برای تامین کمبود مواد اولیه مطرح کرده ایم باید بدانیم که چنین تغییراتی بیش از هر چیز منجر به تعطیلی معادن کوچک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما در کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خواهان تغییراتی در خصوص حقوق دولتی معادن هستیم، توضیح داد: درخواست ما این است که حقوق دولتی سال ۹۷ تغییری نکند و حداقل بر مبنای حقوق دولتی سال ۹۶ محاسبه شده و در سال آینده نیز بر اساس سامانه حقوق دولتی که به زودی نهایی و قابل استفاده خواهد شد تعیین شود.

غرقی تاکید کرد: در راستای تعیین حقوق دولتی درخواست دیگر ما این است که در خصوص معادن کوچک مقیاس حداکثر ضرایب کاهنده لحاظ شود.

نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی در پایان عنوان کرد: در پیش گرفتن چنین رویکردهایی علاوه بر اینکه منجر به تعطیلی معادن کوچک می شود، ضربه بزرگی به دیگر بخش های معدنی نیز خواهد بود و به همین دلیل نیاز به بررسی های دقیق کارشناسی برای هر گونه تغییری در حقوق دولتی احساس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید