140901

دنبال ارائه ایمنی تخصصی در صنعت فولاد هستیم

دنیای معدن - مدیر واحد بهداشت ، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت : به دنبال طراحی و پیاده سازی فرآیندی هستیم تا به وسیله آن بتوان ایمنی تخصصی را در فولادسازی به کارگران آموزش داده و ان را در سطح کارخانه پیاده سازی نماییم .

به گزارش دنیای معدن، مدیر واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت : به دنبال طراحی و پیاده سازی فرآیندی هستیم تا به وسیله آن بتوان ایمنی تخصصی را در فولادسازی به کارگران آموزش داده و ان را در سطح کارخانه پیاده سازی نماییم. مهدی قیصری در مورد ارتقاء جایگاه HSE کارخانه فولاد آلیاژی گفت : باتوجه به اهمیت مقوله های ایمنی ، محیط زیست و بهداشت حرفه ای ، از اردیبهشت ماه سال جاری ، بخش HSE از زیر مجموعه مدیریت منابع انسانی منفک شده و به عنوان یک جایگاه مستقل زیرمجموعه عالی ترین مقام سازمان (مدیرعامل) شروع به کار کرد. وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف این واحد ، ایمن سازی مراحل و فرآیند تولید است ، در ارتباط با احتمال آسیب کارگران در اثر عوامل زیان آور محیط کار گفت : از سالیان گذشته شناسایی ، اندازه گیری و کنترل عوامل زیان اور محیطی ، کنترل ، کاهش مستمر و اثربخش آنها روی سلامت پرسنل در دستور کار شرکت قرار داشته و انجام شده است.


در سال جاری نیز بر اساس آیین نامه های ابلاغی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین روش اجرایی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، ارزیابی در خصوص استخراج و کنترل عوامل زیان اور محیط کار و تعریف تخصصی اقدامات اصلاحی به منظور کنترل حداکثری انها در دستور کار قرار گرفته است و این فرآیند برای نخستین بار ، به صورت پایلوت صنایع فولادی استان در شرکت فولاد الیاژی ایران پیاده سازی خواهد شد. مدیر واحد بهداشت ، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران تشریح کرد : با توجه به اهمیت و وزن بالای آلاینده های صوتی شغلی و گرد و غبار به عنوان عوامل غالب در فرآیند تولید فولاد ، کنترل حداکثری آنها از طریق تنظیمات و کنترل عملکرد صحیح تجهیزات ، وضعیت مناسب غبارگیرها و تامین لوازم حفاظت فردی متناسب با مخاطرات محیطی به صورت مداوم انجام می گیرد.


وی در مورد کنترل پرتوهای یونساز در بخشی از فرآیند تولید نیز گفت : تمام تلاش انجام شده است تا با مضرات این پرتوها با استفاده از تجهیزات و همچنین تمهیدات لازم در فرآیندها در بالاترین سطح کنترل شده است. همچنین در این راستا با بهره گیری از کارشناس فیزیک بهداشت ، ارسال و دریافت بازخورد اندازه گیری ها با سازمان ملی انرژی اتمی ، تعامل دو سویه وجود دارد که نهایت هدف شرکت فولاد آلیاژی ایران ، ایجاد محیط سالم و بدون مخاطره برای کارگران است.


وی با بیان اینکه واحد درمانی این کارخانه نیز جزء یکی از بهترین های استان است ، گفت : پزشک و امکانات بیمارستانی به صورت کامل در کارخانه فولاد آلیاژی ایران وجود دارد تا درصورت بروز هرگونه بیماری یا حادثه در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت پذیرد. قیصری اظهار کرد : هدف گذاری شده است تا در سال آینده به عنوان یک جایگاه برتر درحوزه HSE در کشور مطرح شده و بتوانیم در سطح انجمن جهانی تولید کنندگان فولاد ( World steel association) ) نیز دستاوردهای مجموعه را ارائه نماییم.
وی اظهار کرد : در حال طراحی فرآیندی هستیم که به وسیله آن با همکاری تمام فولادسازان برتر کشور به کارگران فولاد آموزش تخصصی بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید