140895

دومین دوره فرقه شناسی اسلامی و روشنگری و بصیرت افزایی برگزار شد

دنیای معدن - دومین دوره فرقه شناسی اسلامی و روشنگری و بصیرت افزایی ویژه کارکنان فولاد خوزستان برگزار شد

به گزارش دنیای معدن، این دوره ۱۴ آذر ماه ۹۸ و با حضور سومین گروه از کارکنان در تالار طوبی واقع در فرهنگسرای فولاد برگزار شد.
در بخش اول دوره حجت السلام سید محمد موسوی از مقام خاتم انبیا در میان پیامبران سخن گفت و افزود: رسول اکرم (ص) در عصر جاهلیت، برای هدایت گری مبعوث شد. در مذهب شیعه، پیامبر اسلام نور اول است. قرآن و اهل بیت (ع) دو میراث گرانبهای پیامبر برای جهانیان است. هدایت و سعادت تنها در پرتو قرآن و اهل بیت ممکن است.


استاد حوزه و دانشگاه، مذهب شیعه را مبتنی بر حق دانست و گفت: پس از رحلت پیامبر (ص) هدایت گری جامعه بر عهده ی دوازده معصوم (ع) است، چرا که کسی می تواند جانشین رسول اکرم (ص) باشد که خصوصیات ایشان یعنی شجاعت، علم و از همه مهم تر اینکه از طرف خدا تعیین شود. این خصوصیات فقط در مورد دوازده امام (ع) صادق است.
حجت السلام موسوی در تفسیر حدیث مرگ با جاهلیت اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) می فرماید: مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است. تفسیر این در زمان غیبت بدان معناست که بر ولایت فقیه تکیه بزنیم.


وی به ریشه های ایجاد فرقه های انحرافی اشاره کرد و ادامه داد: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) برخی از اصحاب، به خاطر دنیا طلبی و علیرغم حقانیت حضرت علی (ع) در جانشینی بدعت گذاری کردند. در عصر حاضر دشمنان اسلام با ترویج شبهات و اختلاف افکنی میان مذاهب به دنبال تضعیف مسلمانان‌ جهان‌ هستند.
در بخش دوم دوره آموزشی، سرهنگ حاجتی معاون‌ هماهنگ کننده ی سپاه ولی عصر (ع) خوزستان سخنان خود را با اشاره کردن به پیروزی انقلاب آغاز کرد و افزود: در حالی که ایالت متحده آمریکا ایران را جزیی از خاک خود می دانست، بنیاگذار انقلاب معادلات جهانی را برهم زد و رژیم طاغوت را برچید. رژیمی که در همه ی ابعاد وابسته بود؛ از صنعت، کشاورزی تا کوچک ترین مسائل؛ همه و‌ همه در انحصار کشورهای غربی بود.


حاجتی از تدبیر امام (ره) در تاسیس سپاه و بسیج گفت و افزود: در همان روزهای نخست و در شرایطی که نهال انقلاب در حال رشد بود، امام خمینی (ره) در تدبیری هوشمندانه دستور تشکیل سپاه و بسیج را صادر کردند. شجره ی طیبه ای که در برهه‌های گوناگون در کنار مردم حاضر بوده و هست. هشت سال دفاع مقدس، فعالیت های سازندگی بعد از جنگ و حفظ امنیت مهم ترین فعالیت های سپاه از آن زمان تا کنون است.
حاجتی از تحمیل هشت سال دفاع مقدس بر کشورمان‌ گفت‌ و افزود: دشمن بعثی در آن سوی مرزها ناجوانمردانه به کشورمان‌ هجوم آورد. دشمنی که قصد داشت سه ساعته خرمشهر، سه روزه خوزستان و یک‌ هفته ای تهران را به تصرف خود درآورد. نه تنها‌ این خیال باطل رخ نداد، بلکه این تجاوز با پاسخی کوبنده مواجه شد.


وی به توان موشکی ایران در مقاسیه با کشورهای صاحب این دانش اشاره کرد و ادامه داد: امروز ایران اسلامی در هر ارتفاعی توان ساقط کردن تجاوز گران را دارد. این یعنی پیشرفت در عرصه های گوناگون و دستیابی به دانش روز؛ یعنی خودباوری و شکست نقشه های دشمنان انقلاب.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) در پایان سخنان خود از خدمت رسانی بسیج در عرصه های مختلف گفت‌ و اضافه کرد: سپاه در کنار مردم و برای مردم است. هر کجا احساس کنیم نیاز به خدمت است،‌ مشتقانه حاضر هستیم. نمونه بارز خدمت رسانی بسیج،‌ امداد رسانی شبانه روزی در ایام سیل است. از نخسین ساعات سیل تا آخرین لحظه، نیروهای سپاه و بسیج در منطقه حاضر بودند.


گزارش خبرنگار ما حاکیست، دوره های فرقه شناسی اسلامی و روشنگری و بصیرت افزایی از سوی حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی فولاد خورستان با همکاری واحد آموزش و توسعه منابع انسانی به صورت مستمر برای کارکنان فولاد خوزستان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید