140887

وزارت صنعت از رشد تولید ۹ قلم کالای صنایع معدنی شاخص آمار داد

دنیای معدن -وزارت صنعت، معدن وتجارت آمار داد: هفت ماهه امسال ۹ قلم کالای شاخص صنایع معدنی از مجموع ۱۲ کالای مورد بررسی، رشد تولید داشت که پنج قلم رشد دو رقمی را ثبت کردند.

به گزارش دنیای معدن، جداول آماری دوره مورد بررسی گویای آن است که تولیدات ظروف چینی، ظروف شیشه ای،چینی بهداشتی، کاتد مس و شیشه جام در هفت ماه امسال به ترتیب ۲۲.۳، ۱۵.۸، ۱۳.۵، ۱۳ و ۱۰.۲ درصد، نسبت به مدت مشابه افزایش تولید داشتند.

همچنین سیمان، محصولات فولادی، فولاد خام ( میانی)، کاشی و سرامیک به ترتیب رشد ۷.۲، ۶.۶، ۶.۵ و ۵.۷ درصد را در مدت هفت ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با دوره مشابه پارسال داشتند.

آمارهای وزارتخانه یاد شده گویای آن است که تولید فولاد خام در دوره این گزارش به ۱۴ میلیون و ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن رسید که نسبت به رقم ۱۳ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۲۰۰ تن عملکرد هفت ماهه ابتدایی ۹۷ رشد ۶.۵ درصد داشت.

علاوه براین تولید محصولات فولادی نیز در هفت ماهه امسال به رقم ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ تن رسید که در مقایسه با عملکرد هفت ماهه مشابه در سال ۹۷ که رقم ۱۱ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۲۰۰ تن بود، افزایش ۶.۶ درصدی دارد.

جداول مورد بررسی حاکی از آن است که کاتد مس هم با تولید ۱۵۶ هزار تن در مدت این گزارش، نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۳۸.۱ هزار تن بود، افزایش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

آمارهای وزارت صنعت گویای آن است که در هفت ماهه امسال تولید شمش آلومینیوم با افت ۳۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۱۴۵ هزار تن رسید، درحالی که سال گذشته ۲۱۱ هزار و ۷۰۰ تن تولید شده بود.

تولید پودر آلومینا نیز در دوره زمانی مورد بررسی با کاهش پنج درصدی نسبت به هفت ماهه ۹۷ به رقم ۱۳۲ هزار و ۷۰۰ تن رسید، پارسال در این دوره ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ تن تولید شده بود.

کنسانتره زغالسنگ هم در هفت ماهه ۹۸ با افت ۶.۷ درصدی به رقم ۸۹۱ هزار و یکصد تن رسید، درحالی که در همین مدت سال گذشته ۹۵۵ هزار و یکصد تن تولید ثبت شد.

همچنین سیمان تولیدی در دوره این گزارش به رقم ۳۶ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۰۰ تن رسید که نسبت به ۳۴ میلیون و ۷۴ هزار و ۲۰۰ تن عملکرد هفت ماهه ابتدایی ۹۷ رشد ۷.۲ درصدی را نشان می دهد.

کاشی و سرامیک تولیدی در هفت ماهه امسال با رشد ۵.۷ درصدی در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۷ به رقم ۲۲۸ میلیون و ۸۹۹ هزار متر مربع رسید، درحالی که سال گذشته رقم ۲۱۶ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۰۰متر مربع بود.

شیشه جام هم در هفت ماهه ۹۸ تولید ۶۲۸ هزار و ۶۰۰ تن داشت و در مقایسه با ۵۷۰ هزار و ۲۰۰ تن در دوره هفت ماهه ۹۷ رشد ۱۰.۲ درصدی دارد.

ظروف شیشه ای هم در دوره مورد بررسی به رقم ۳۰۴ هزار و ۳۰۰ تن رسید که در مقایسه با ۲۶۲ هزار و ۸۰۰ تن عملکرد هفت ماهه ابتدایی ۹۷ رشد ۱۵.۸ درصدی را ثبت کرد.

آمار ظروف چینی هم گویای رشد عملکرد ۲۲.۳ درصدی در دوره هفت ماهه امسال است که بالاترین رشد در حوزه صنایع معدنی و آمار ۱۲ ماده مورد بررسی است، باین ترتیب که در دوره مورد بررسی ۳۳ هزار تن تولید انجام شد و در مدت مشابه پارسال این میزان ۲۶ هزار و ۹۰۰ تن بود.

آخرین کالای مورد بررسی در آمار وزارت صنعت، مربوط به تولید چینی بهداشتی با رشد ۱۳.۵ درصدی نسبت به عملکرد هفت ماهه ۹۷ است و تولید امسال به رقم ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن رسید، درحالی که سال گذشته در مدت یاد شده، ۵۶ هزار و ۲۰۰ تن تولید ثبت شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید