140880

تفویض بالغ بر ۶۰ درصد از اختیارات شورای عالی معادن به استان ها

دنیای معدن -استاندار هرمزگان گفت : با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال باید بهره برداری گسترده از معادن در استان هرمزگان در دستور کار باشد .

به گزارش دنیای معدن، فریدون همتی در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور با شورای معادن استان که با حضور معاونین وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، نماینده مجلس و ناظر عالی شورای معادن ، نمایندگان قوه قضائیه ، سازمان محیط زیست ، خانه معدن ، اتاق بازرگانی ، و جمعی از مدیران وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، با تاکید بر اینکه باید توجه جدی به حوزه معادن داشته باشیم ، عنوان کرد : با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال باید بهره برداری گسترده ای از معادن در استان صورت گیرد. وی خواستار تفویض اختیارات بیشتر در حوزه معادن به استانها شد و افزود : اختیارات بیشتر استانها موجب افزایش سرعت روند امور کارها و رسیدن به هدف رونق تولید و اشتغال خواهد شد.
استاندار هرمزگان افزود : شورای عالی معادن باید ناظر و سیاست گذار در این حوزه باشد و امور اجرایی توسط استانها انجام شود. همتی با بیان اینکه استان هرمزگان از استعدادها و ظرفیتهای خوبی در حوزه معادن برخوردار است ، خاطر نشان کرد : معادن ظرفیت گسترده ای برای ایجاد اشتغال دارند واز فعالان و سرمایه گذاران این حوزه حمایت های مناسب خواهیم داشت. وی گفت : فرصت های سرمایه گذاری در حوزه معادن هرمزگان باید هر چه بیشتر مورد شناسایی قرار گرفته و معرفی شوند.
استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد : باید به سمت فرآوری محصولات و مواد معدنی گام برداشت. معاون امور معادن وزیر صنعت ، معدن و تجار ت در این نشست گفت : براساس برنامه ششم توسعه بالغ بر ۶۰ درصد از اختیارات شورای عالی معادن به استانها تفویض شده و انتظار می رود دستاوردهای مثبتی برای معادن به دنبال داشته باشد. جعفر سرقینی تصریح کرد : شورای عالی معادن بالاترین مرجع تصمیم گیری در بخش معادن کشور محسوب می شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی نیز در این جلسه اظهار داشت : استان هرمزگان به دلیل دارا بودن ذخایر گچ می تواند در حوزه تولید گچ صنعتی اقدام نماید. دکتر شهیدی افزود : با این کار علاوه بر رفع نیازهای داخلی نسبت به صادرات و کسب درآمد کمک شایانی به واحدهای تولیدی این حوزه خواهد شد. به گزارش ایسنا ، در این نشست ۲۱ پرونده معدنی استان هرمزگان که به شورای عالی معادن ارجاع شده بود ، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ گردید.
شورای عالی معادن به مدت سه روز در استان هرمزگان مستقرند و جلسات متعددی برای بخش معدن برگزار خواهند کرد. انتهای پیام.

دیدگاهتان را بنویسید