140879

حمایت شرکت ملی مس از ایده های دانشجویی برای افزایش ایمنی

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: از تمام دانشگاه ها و دانشجویان در هر سطحی که دارای ایده و خلاقیت جدید برای افزایش سطح ایمنی هستند قطعا حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

به گزارش دنیای معدن، اردشیر سعدمحمدی امروز در همایش ملی ایمنی، معدن و صنایع معدنی در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی در صدر برنامه های سیستم شرکت قرار دارد، اظهار داشت: امروز در دنیا برای مقالات آی اس آی اولویت اول رعایت الگوی ایمنی و نکته دوم کاهش هزینه ها را مدنظر قرار می دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: روند رو به رشد تکنولوژی به گونه ای است که نوع نگاه در سطح ایمنی مسیر دیگری را طی می کند، سیستم ها آنلاین و هوشمند، کنترل رفتار ایمنی را ارزیابی می کنند.

وی با تأکید بر اینکه یک تیم ایمنی تشکلی ایجاد شود و نقشه احتمال حوادث را بر اساس تجربیات گذشته مدون کند، افزود: حوادثی که در گذشته اتفاق افتاده باید دسته بندی و مورد ارزیابی قرار گیرد اینکه گاهی بعضی حوادث تکرار می شود یک واقعیت است.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: نقاط ضعف باید شناسایی شود و سیستم های هوشمند در تمام آیتم ها مورد ارزیابی قرار گیرد و در بخش معدن باید با شرایط روز منطبق باشیم.

وی ابراز داشت: از تمام دانشگاه ها و دانشجویان در هر سطحی که دارای ایده و خلاقیت جدید برای افزایش سطح ایمنی هستند قطعا حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تحلیل چک لیست های هر قسمت به تفکیک که در تمام قسمت ها احتمال بروز حوادث دارد باید تدوین شود و برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مجتمع مس سرچشمه باید نقشه رفع سوانح و کنترل مدیریتی تدوین شود و بعد به سونگون شهربابک هم تعمیم داده شود و پس از تدوین نقشه راه، آموزش مداوم باید اتفاق بیفتد.

سعدمحمدی بیان داشت: تولید، هدف نیست نعمت خدادادی در این منطقه ابزاری برای ارتزاق بندگان خداست اگر به نحو شایسته از این ابزار استفاده نشود ضعف مدیریتی است.

سعدمحمدی متذکر شد: حفظ کرامت و جان افرادی که در مجموعه کار می کنند به دست مدیران ارشد مجموعه است.

دیدگاهتان را بنویسید