140878

از ظرفیت های معادن برای توسعه اشتغالزایی استفاده نشده است/ شرایط و عرصه را برای فعالان سرمایه گذاری محدود نکنید

دنیای معدن - چهارمین جلسه شورای معادن استان به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی و سایر اعضای شورا در سالن تدبیر استانداری برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه مهندس بازوند در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت معادن استان برای توسعه اشتغالزایی خاطرنشان ساخت: با پیگیری های صورت گرفته پهنه های معدنی در اوایل سال جاری آزاد و شرایط برای بهره برداری از معادن ایجاد شد.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه افزود: دستگاه های اجرایی ذی ربط نتوانسته اند ظرفیت های سرمایه گذاری معادن را به عنوان یک مزیت مطلوب برای استان به متقاضیان معرفی کنند.

بازوند از ایجاد شرایطی برای اشتغال ٦٠٠ نفر از فارغ التحصیلان مهندسی معدن خبر داد و اظهار داشت: شورای معدن موظف است ظرف مدت ١٥ روز نسبت به طبقه بندی و شناسایی ظرفیت های معادن استان اقدام و در نشستی مشورتی با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی معدن مشوق ها و تسهیلات را به ٦٠٠ عضو مدعو معرفی نماید.

وی یکی از خروجی های این نشست مشورتی را تسهیل شرایط برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن ذکر کرد و ادامه داد: در سال جاری با احیای ٢٠ معدن راکد امکان اشتغال ١٨٤ نفر با ٤٤ میلیارد تومان سرمایه گذاری فراهم شد.

بازوند ظرفیت معادن برای بخش خصوصی ناشناخته دانست و تأکید کرد: از این ظرفیت به شکل صحیحی استفاده نشده است.

در این جلسه گزارش عملکرد ٨ ماهه شورا، فعالیت های صورت گرفته در خصوص احیاء معادن و سایر مباحث بر اساس دستور کار جلسه بررسی و در این خصوص تبادل نظر شد.

دیدگاهتان را بنویسید