140838

چشم امید هندی‌ها به ذغال‌سنگ روسیه برای کاهش وابستگی به آمریکا، کانادا و استرالیا

دنیای معدن - در راستای تلاش دهلی نو برای کاهش وابستگی به آمریکا، کانادا و استرالیا، هندی‌ها حالا در حال مذاکره برای خرید ذغال‌سنگ روسیه هستند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از راشاتودی، هند به دنبال کاهش وابستگی به آمریکا، کانادا و استرالیا در تامین ذغال‌سنگ مورد نیاز خود است و در همین مسیر و با تنوع بخشیدن به منابع تامین ذغال‌سنگ خود به سمت خرید این حامل انرژی از خاور دور روسیه روی آورده‌اند.

لئونید پتوخوف، رئیس آژانس صادرات و سرمایه‌گذاری شرق دور روسیه می‌گوید: طی 10 سال آینده انتظار می‌رود نیاز هند به ذغال‌سنگ به بیش از دو برابر شرایط کنونی افزایش یابد.

وی پس از دیدار با نمایندگان شرکت‌های تجاری هند، گفت: هند به دنبال اجرای پروژه‌های مشترک با روسیه در حوزه استخراج ذغال‌سنگ است و می‌خواهد واردات از مسکو را افزایش دهد.

پتوخوف در این مسیر با وزیر نفت و گاز طبیعی هند نیز درباره صادرات حامل‌های انرژی به دهلی‌نو گفت‌وگو کرد.

وزیر نفت و گاز طبیعی هند نیز می‌گوید: امکان افزایش واردات ذغال‌سنگ از خاور دور روسیه وجود دارد؛ چراکه این محصول از نظر قیمت جذابیت بیشتری برای طرف‌های هندی دارد. از سوی دیگر دسترسی ذغال‌سنگ روسیه به بنادر و ترمینال‌های دریایی نیز در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

تاکنون چندین شرکت روس نمونه‌های ذغال‌سنگ استخراج‌شده خود را به طرف‌های هندی تحویل داده و این نمونه‌ها هم اکنون تحت آزمایش هستند و نمایندگان دو شرکت هندی نیز از معادن ذغال‌سنگ در خاور دور روسیه بازدید کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید