140833

برای کسب سهمی از بازار جهانی/برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۱ . ۸ میلیارد یورویی در صنعت مس

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، گفت : امروز صنعت مس برای کسب سهمی از بازار جهانی در این بخش برنامه خود سرمایه گذاری ۱ . ۸ میلیارد یورویی و ۱۳ هزار میلیارد تومانی را تعریف کرده که ظرف پنج سال تکمیل خواهد شد .

به گزارش دنیای معدن، «خداداد غریب پور» روز یکشنبه در مراسم رونمایی از طرح یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی شرکت ملی صنایع مس ایران، افزود : امسال پروژه اسید سولفوریک برای تولید ۶۱۰ هزار تن اسید با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون یورویی در این بخش به بهره برداری رسید. وی یادآور شد : امسال چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح ها و پروژه های مختلف در واحد های مرتبط به سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) افتتاح و به مدار تولید متصل خواهند شد. به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو ، طرح یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی مس قدرت تصمیم گیری مدیریت را در این بخش ارتقا می بخشد و شفاف سازی از معدن تا محصول و قیمت تمام شده فراهم می سازد و علاوه براین شرکت خود را آماده تصمیم گیری سریع و چابک می کند.


غریب پور احتمال داد که یکی از دستاوردهای تحریم ، اینکه نیازمندی ها را باز شناسیم و بر پایه نیاز خود تطبیق وضعیت پیدا کنیم و اکنون در مس با این اقدام ، سبب خودباوری جوانان با استعداد و شفاف سازی عملکرد شده است. وی اضافه کرد : اکنون بازدهی و سود در صنعت مس ، موجب سرمایه گذاری در مجموعه می شود و رونق توسعه را بدنبال خواهد داشت.


رییس هیات عامل ایمیدرو گفت : امروز در صنعت مس علاوه بر برنامه ریزی برای رشد تولید ، در توسعه اکتشافات و اکتشافات تکمیلی گام های ارزنده ای برداشته شده و این امر در منطقه سونگون ( آذربایجان شرقی) ، سرچشمه (کرمان) و نیز در سیستان دنبال می شود که نتایج روشنی به همراه خواهد داشت. «اردشیر سعد محمدی» مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم در این مراسم گفت : اجرای یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی گامی در مسیر شفاف سازی و مراحل مالی ، فروش ، بازرگانی ، انبار را مشخص می کند و تمامی اسناد مالی به شیوه مکانیزه انجام می شود.


وی اضافه کرد : این افتخار برای صنعت مس و کشور بوقوع پیوسته که کلیه این برنامه توسط جوانان افتخار آفرین از دانشگاه های برجسته کشور صورت گرفته و این برنامه قابلیت بکارگیری در مجموعه های بیرون را هم میسر می سازد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران توضیح داد : انتظار می رود چرخه اطلاعات تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ تکمیل شود و این شرکت بتواند همسو با شرکت های بزرگ دنیا مسیری را دنبال کند که موجب افتخار برای کشور باشد و به شکل هوشمند برای تصمیم سازی اقدام شود و از ابزار روز برای هدایت مجموعه بهره گیری شود.


سیستم فروش ، بازرگانی و آموزش با پیشرفت ۸۰ درصدی در یک دوره یکساله به انجام رسیده و اکنون ۶۳ سیستم و زیر سیستم در قالب یک بانک جامع پیاده سازی شده است. ارتباط با مجتمع های سرچشمه ، شهربابک و ورزقان باین ترتیب به شکل آنلاین فراهم می شود.
شرکت ملی صنایع مس ایران با بهره برداری از این سیستم یکپارچه ضمن کاهش هزینه ها ، افزایش درآمد را برای خود برنامه ریزی کرده و ساختار جدیدی را برای این مجموعه فراهم ساخته است.

صبا نمایشی

دیدگاهتان را بنویسید