140801

رحمانی: توسعه صنعت آلومینیوم با رونمایی از طرح نفلین سینیت سراب

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طرح نفلین سینیت سراب از پروژه های تاریخی استان آذربایجان شرقی است که با بهره بردرای از آن زمینه توسعه و رونق تولید آلومینیوم به عنوان فلز استراتژیک و پرمصرف کشور را سرعت خواهد بخشید.

به گزارش دنیای معدن، رضا رحمانی که عصر امروز در آیین افتتاح طرح های صنعتی و معدنی استان آذربایجان شرقی به صورت ویدیو کنفرانس توضیحاتی را در خصوص این طرح به رییس جمهور ارایه می کرد، افزود: توافقنامه این طرح که با سرمایه گذاری ایمیدرو و مشارکت قرارگاه خاتم منعقد می شود، تاثیر بسزایی در توسعه صنعت آلومینیوم خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر میزان تولید آلومینیوم کشور 450 هزار تن است که با افتتاح کارخانه آلومینیوم جنوب تا پایان سال جاری ، این رقم تا 300 هزار تن افزایش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مهم ترین مشکل صنعت آلومینیوم نبود منابع بوکسیت در کشور است، گفت: با افزایش عملیات های اکتشافی در سراسر کشور، به منابع قابل توجه بوکسیت دست پیدا کرده ایم.

رحمانی افزود: با توجه به قرار گرفتن کشور در شمار کشورهای نوظهور صنعتی، بحث خودکفایی در آلومینیوم را نمی توانیم نادیده بگیریم.

وی با اشاره به زیرساخت های مورد توجه طرح نفلین سینیت سراب اعلام کرد: تامین زیرساخت های انرژی و ریلی همچون آب، گاز، برق و دسترسی به راه آهن از مزیت های این پروژه در تحقق اهداف است.

دیدگاهتان را بنویسید