140784

تولید فولاد ایران 6.2 درصد افزایش یافت؛ رشد 3.2 درصدی تولید جهانی

دنیای معدن - انجمن جهانی فولاد گزارش داد: رشد تولید فولاد خام ایران در ۱۰ ماه نخست سال۲۰۱۹ میلادی به ۶.۲ درصد رسید در حالی که تولید جهانی این محصول شاهد رشد ۳.۲ درصدی بود.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از انجمن جهانی فولاد(World Steel Association) طی ۱۰ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۲۱میلیون و ۵۱۸ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته(۲۰میلیون و ۲۶۵هزارتن)، ۶.۲ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین تولید فولاد خام ایران در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی با رشد ۷.۵درصدی به۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۴۷ هزار تن بود.

تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر سال جاری میلادی یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۷۷۱ هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد۳.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی، با ۲.۷ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵۱میلیون و ۶۲۱ هزار تن رسید. این رقم در اکتبر سال گذشته ۱۵۵میلیون و ۸۳۳ هزار تن ثبت شد.

طی ۱۰ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب چین با تولید ۸۲۹ میلیون و ۲۱۵ هزارتن، هند با ۹۳ میلیون و۳۰۶ هزار تن، ژاپن با ۸۳میلیون و ۷۹۱ هزار تن، آمریکا با ۷۳ میلیون و ۵۳۹ هزار تن و کره جنوبی با ۶۰ میلیون و ۱۲۱ هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

دیدگاهتان را بنویسید