140726

آلومینای جاجرم ، بوکسیت می خرد

دنیای معدن - مدیر مجتمع آلومینای ایران گفت : این مجتمع ، برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود ، بوکسیت معادن کوچک بخش خصوصی را در مناطق مختلف کشور خریداری می کند .

به گزارش دنیای معدن، امیر تردال اظهار داشت : شرکت آلومینای ایران در شهرستان جاجرم ، معادن زیادی در استان های مختلف در اختیار دارد اما خرید مواد معدنی بخش خصوصی هم در حال انجام است. وی افزود : اکنون ۲۰ معدن در جاجرم ، سه معدن در یزد ، ۲ معدن در سمنان ، ۲ معدن در کرمان و یک معدن در کهگیلویه و بویراحمد در اختیار آلومینای جاجرم است.

تردال گفت : نیمی از ماده اولیه این شرکت ، از معدن تاش در استان سمنان تامین می شود. وی اظهار داشت : شرکت آلومینای ایران ، در قالب طرح سراسری اکتشاف بوکسیت ، پهنه های مختلفی را در ایران مورد بررسی و مطالعه قرار داده است و تلاش داریم تا منابع جدید بوکسیت را شناسایی کنیم.


مدیر مجتمع آلومینای ایران خاطرنشان کرد : آلومینای جاجرم ، ظرفیت های بسیار برای ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی در این استان و حتی در سایر استان های نیمه شرقی کشور دارد و بخش خصوصی می تواند در این زمینه وارد عرصه شود. مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و ۵ کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است که در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسیده است.
این مجتمع صنعتی ، که قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است ، تاکنون ۲۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید