140651

ذخیره زمین شناسی معادن کشور 55 میلیارد و ذخیره قطعی 35 میلیارد تن است

دنیای معدن - سرپرست سازمان زمین شناسی کشور گفت: ذخیره زمین شناسی معادن کشور حدود 55 میلیارد تن است و ذخیره قطعی معادن کشور بین 30 تا 35 میلیارد تن است که سالانه افزون بر 35 تا 40 میلیون تن استخراج می شود.

علیرضا شهیدی در حاشیه بازدید از مجتمع ذوب آهن و فولاد نطنز اظهار کرد: ذخیره زمین شناسی معادن کشور حدود 55 میلیارد تن است و ذخیره قطعی معادن کشور بین 30 تا 35 میلیارد تن است که سالانه افزون بر 35 تا 40 میلیون تن استخراج می شود.

وی افزود: اکتشافات ذخایر پنهانی معدنی از اولویت های سازمان زمین شناسی است که باهدف تولید ثروت، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال انجام می شود.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: با توجه به اینکه مجتمع کارخانجات فولاد و ذوب آهن نطنز از صفر تا صد چرخه تولید فولاد را در این کارخانه انجام می دهند، با تأمین مواد اولیه و سنگ آهن موردنیاز این کارخانه می توانیم از خام فروشی سنگ آهن جلوگیری و با فرایند فراوری سنگ آهن به آهن و محصولات فولادی، حدود 300 تا 400 درصد ارزش افزوده تولید کنیم.

شهیدی تأکید کرد: یکی از مهم ترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که بتوانیم با اکتشافات جدید، خوراک موردنیاز کارخانه های فولادسازی کشور و به ویژه مجتمع کارخانجات فولاد و ذوب آهن نطنز را تأمین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید