140623

دستیابی سالانه به ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی سرب و روی

دنیای معدن - هدف‌گذاری برای تولید روی معدن انگوران ۱۰هزار تن بوده که تا کنون محقق شده است و پیش بینی می‌شود که برای سال آینده به ۱۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش دنیای معدن، امید فلاح مدیر مجتمع انگوران با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای تیر امسال این مجموعه وارد فاز بهره‌برداری شد و تولید آن به ماهانه ۲ هزار تن رسید و در برخی ماه‌ها نیز میزان تولید این معدن به ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن رسید. وی افزود: هدف‌گذاری برای تولید معدن انگوران روی ۱۰ هزار تن بوده که تا کنون محقق شده است و امسال نیز برنامه ما در بخش زیر زمینی تولید ۸۰ هزار تن بوده که بخش زیرزمینی این معدن به نوار نقاله ۱۱۰۰ متری برای انتقال ماده معدنی مجهز شد و با نصب این نوار نقاله، استخراج ماده معدنی تضمین و برای سال آینده به‌طور قطع به بالای ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید اما هدف ما دستیابی به ۱۲۰هزار تن است.

مدیر مجتمع انگوران تصریح کرد: سرمایه‌گذاری این طرح حدود ۴ میلیون دلار بوده که برای یک هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد. وی با اشاره به اینکه روش کار در بخش زیرزمینی معدن انگوران به‌صورت کند و آکند (پر کردن با بتن) است، تصریح کرد: روش یاد شده، در میان معادن ایران منحصربه‌فرد است چراکه همزمان با استخراج زیرزمینی، استخراج در بخش روباز نیز انجام می‌شود. وی در مورد عرضه خاک از سوی این مجتمع تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۰ شرکت مصرف‌کننده خاک انگوران هستند و از این رو پس از تولید در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. فلاح در مورد برنامه‌های توسعه‌ای مجتمع انگوران خاطرنشان کرد:

توسعه اکتشاف از برنامه‌های اصلی مجتمع است، زیرا ذخیره کنونی مجتمع در بخش معدن روباز بوده و پیش بینی می‌شود تا ۵ و ۶ سال آینده به پایان برسد از این رو بحث اکتشاف را بسیار جدی دنبال خواهیم کرد. وی با بیان اینکه امسال با همکاری یک شرکت روی اکتشافات کار کردیم و نقشه‌های مختلف زمین شناسی تهیه شده گفت: امید است رگه‌ای که در مرحله استخراج است ادامه داشته باشد تا بتوانیم به کشف ذخایر دست یابیم و عمر معدن در بخش زیرزمینی تا ۶ سال آینده را افزایش دهیم. مدیر مجتمع انگوران تاکید کرد:

با کشف ذخایر جدید در بخش زیرزمینی حداقل بین ۱۲ تا ۱۵سال فعالیت ما ادامه خواهد داشت. وی افزود: در این بخش، حدود ۴ هزار متر حفاری شامل احداث ۲ تونل به طول هر کدام یک هزار متر، احداث رمپ به طول ۸۰۰ متر، احداث تونل دسترسی به کارگاه‌های استخراج در افق‌های مختلف انجام شده است. مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به ذخیره قابل استخراج یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۳۴۴ تنی بخش سولفوره گفت: با توجه به ظرفیت استخراج این بخش، امکان استخراج ماده معدنی برای حدود ۱۵ سال وجود دارد.وی افزود: این بخش شامل حوزه‌های اکسیدی، سولفوری (دارای ذخایر بیشتر) و مخلوط اکسیده و سولفوری است. عیار قابل استخراج نیز حدود ۴۳ درصد روی و ۲ درصد سرب در دسته بندی‌های مختلف متناسب با عیار و نوع کانی است و کانی‌های موجود در بخش سولفوره نیز اغلب شامل اسفالریت، گالن و پیریت است.

دیدگاهتان را بنویسید