140594

حمایت صندوق سرمایه گذاری معدن از معدن داران کشور/ صدور 1600 بیمه نامه برای معادن کوچک بخش خصوصی

دنیای معدن - مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور گفت: از ابتدای تشکیل صندوق بیمه سرمایه گذاری تا کنون 1600 بیمه و ضمانت نامه برای معدن کاران بخش خصوصی در بخش معادن کوچک انجام داده ایم.

به گزارش دنیای معدن، فرید دهقانی در حاشیه نشست امروز شورای معادن کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاران فعالیت های معدنی جزء یکی از نهادهای حاکمیتی برای حمایت از معدن و صنایع معدنی از ابتدای زنجیره ارزش تا پایان فرآوری است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور بیان کرد: این صندوق متناسب با وظیفه حاکمیتی که در اختیار دارد از ابتدای اکتشافات تا انتهای فرآوری اقدامات حمایتی جهت تسهیل دسترسی معدن کاران به منابع مالی و اقداماتی که برای کنترل و ریسک سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی باشد را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: از ابتدای تشکیل صندوق بیمه سرمایه گذاری تا کنون 1600 بیمه و ضمانت نامه برای معدن کاران بخش خصوصی در بخش معادن کوچک انجام داده ایم و در سال گذشته بیش از 490 میلیارد تومان تسهیلات مصوب و برای جذب آنها به بانک های عامل طرف قرارداد صندوق ارسال شد.

این مسوول عنوان کرد: سال گذشته و سال جاری با توجه به تحریم های خصمانه استکبار سال پر اهمیتی برای حمایت از تولید داخل است که بخش معدن می تواند از بخش های مهم اقتصادی پیشران و موتور محرک اقتصاد و تولید باشد که حمایت موثر و مانا از معادن به توسعه اقتصاد کمک کند.

دهقان عنوان کرد: از سال 80 تا 97 حدود 675 میلیارد تومان بیمه و ضمانت نامه در بخش سرمایه گذاری و اعتباری پرداخت کردیم اما در سال گذشته 490 میلیارد تومان ضمانت نامه برای بانک های طرف قرارداد صادر شده و این نوید را می دهیم که سال 97 و امسال جهش چشم گیری در خدمات بیمه ای داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تلاش کردیم مشکل تعدادی از این واحدها را در حد قانونی حل کنیم و صنایع معدنی که خواستار پوشش بیمه ای بودند را هدایت کردیم و امیدواریم با مراجعه به این صندوق ضمن بهره مندی از خدمات آنها، شاهد شکوفایی حوزه معدن این استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید