140589

آغاز عملیات اجرایی نفلین سینیت سراب با حضور رییس جمهور

دنیای معدن -استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه زیرساخت های تولید آلومینا از نفلن سینیت سراب آماده است، گفت: تلاش می کنیم با امضای قرارداد پروژه، عملیات اجرای آن در سفر رییس جمهور آغاز شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا پورمحمدی دوشنبه شب در جلسه شورای عالی معادن اظهار داشت: اجرایی شدن کارخانه تولید آلومینیا از نفلن سینیت در شهرستان سراب از جمله مطالبات جدی استان است و سال ها به دلایلی به مرحله استخراج و راه اندازی کارخانه منجر نشده بود که خوشبختانه موانع آن برطرف شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این کار با توان کارشناسی داخلی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش معدن یکی از ظرفیت های مغفول کشور است، اظهار داشت: نتوانسته ایم از معادن موجود در کشور استفاده درست داشته باشیم و اگر در جاهایی هم اکتشاف و بهره برداری انجام شده، به شکل خام فروشی بوده و موارد محدودی فرایندهای تبدیل به محصول نهایی انجام یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یک درصد معادن مس دنیا متعلق به آذربایجان شرقی است و رتبه برتر معادن مس کشور را دارایم، افزود: با تاکید وزیر صمت کمک شد تا فاز سوم کنسانتره مس سونگون و همچنین طرح مختلفی چون تغلیظ و ذوب به خوبی در استان پیش برود و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تولید مس کاتدی را در استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت های موجود در استان آذربایجان شرقی درخواست می کنیم کمک شود از این ظرفیت برای توسعه استان و کشور بهره مند شویم.

دیدگاهتان را بنویسید