140573

نظرسنجی جدید کیتکونیوز درباره قیمت طلا

دنیای معدن - تازه ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی درباره روند قیمت طلا در هفته جاری اختلاف نظر دارند.

به گزارش دنیای معدن، در حالی که قیمت طلا در ۸ هفته اخیر در محدوده ۱۵۰۰ دلاری گرفتار شده است و تحلیلگران وال استریت بر این باورند که این روند به زودی و در کوتاه مدت تغییر نخواهد کرد ولی سرمایه گذاران مین استریت پیش بینی می کنند که روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا مقاومت خوبی از خود نشان داده و همچنان بالاتر از ۱۵۰۰ دلار در هر اونس مبادله می شود.

به اعتقاد برخی تحلیلگران، فدرال رزرو آمریکا سیاست های انبساطی پولی خود را ادامه خواهد داد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

در نظرسنجی این هفته ۱۴ کارشناس و تحلیلگر اقتصادی شرکت کردند که ۷ نفر معادل ۵۰ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت. ۴ نفر معادل ۲۹ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد و ۳ نفر معادل ۲۱ درصد گفتند قیمت طلا با کاهش همراه می شود.

در نظرسنجی آنلاین ۵۵۲ نفر شرکت کردند که ۴۰۳ نفر معادل ۷۲ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. ۸۷ نفر معادل ۱۶ درصد گفتند قیمت طلا کاهش خواهد داشت و ۶۲ نفر معادل ۱۱ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر نمی کند.

کارستن فریش تحلیلگر فلزات گرانبها در کامرز بانک در این باره گفت: گرچه فعلا کاتالیزور کافی برای افزایش قیمت طلا وجود ندارد ولی سرمایه گذاران نباید این واقعیت را فراموش کنند که کاهش نرخ بهره می تواند موجب جذاب شدن طلا شود. به نظر من طلا می تواند سطح ۱۵۰۰ دلاری را حفظ کند.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که قیمت طلا در واکنش به آمارهای مثبت اشتغال آمریکا به کمتر از ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید