140570

معدن بزرگ مس طارم آمادۀ افتتاح است/ لطفاً یکی از مقامات به قزوین بیاید

دنیای معدن - معدن مس طارم، یکی از بزرگ ترین فرصت های اقتصادی استان قزوین است که قرار بود در بهار سال جاری افتتاح شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده، معاون عمرانی استانداری نیز می گوید: امور اجرایی معدن مس طارم سفلی به پایان رسیده است و برای افتتاح آن لازم است یکی از مقامات کشوری در قزوین حضور داشته باشند.

به گزارش دنیای معدن، مس طارم که به گفته کارشناسان یکی از بزرگ ترین کارخانه های مس در کشور است، متعلق به بخش خصوصی است؛ این معدن قرار است با ظرفیت تولید 10 هزار تن مس در سال، چیزی نزدیک به 450 تا 500 نفر اشتغال مستقیم و 1500 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کند. برای راه اندازی معدن مس طارم قریب به 170 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته و با توجه به برخورداری از صنایع پایین دستی، می تواند اشتغال منطقهٔ طارم را حل کند و معضل بیکاری آن منطقه را مهار کند. پیش از این معاون وقت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در اسفندماه سال گذشته از افتتاح این معدن تا بهار 98 خبر داده بود، منوچهر حبیبی پس از آن در گفت وگو با فارس اعلام کرد این معدن احتمالاً به زودی با سفر رئیس جمهور به قزوین افتتاح خواهد شد. اما با فرارسیدن هشتمین ماه سال هم چنان تکلیف افتتاح معدن مس طارم مشخص نیست.

علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در گفت وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: امور اجرایی معدن مس طارم سفلی که دومین معدن تولید مس در کشور است، به پایان رسیده و برای افتتاح آن لازم است یکی از مقامات ملی مانند آقای جهانگیری، آقای نوبخت یا آقای رئیس جمهور در محل پروژه حضور داشته باشند، زیرا این پروژه یکی از بزرگ ترین پروژه های استان است.

وی افزود: این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی است و مدیریت آن توسط این بخش انجام می شود، طی ماه های اخیر این پروژه با مشکلات تأمین برق، مشکلات بانکی و نیز مشکلات تأسیساتی همراه بود که با همکاری دستگاه های مختلف این مشکلات حل شده است و اکنون تنها باید یک برنامهٔ افتتاح برای این پروژه گذاشته شود که آن هم منتظر یکی از مقامات ملی برای افتتاح است.

فرخزاد اظهار کرد: البته این پروژه از خرداد ماه ۹۸ به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز نموده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، معدن مس طارم سفلی دومین معدن مس کاتدی کشور و با ظرفیت تولید بیش از 10 هزار تن مس در سال است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز به کار کرده و در صورت افتتاح، برای 500 نفر به طور مستقیم و برای ۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال زایی می کند. این معدن پس از معدن مس کرمان، دومین معدن تولید مس در کشور است. پیش از این منوچهر حبیبی، معاون وقت امور اقتصادی استانداری قزوین در گفت وگو با خبرگزاری فارس، خبر از افتتاح این معدن مس در بهار 98 داده بود. حالا باید امیدوار بود یکی از مقامات ترازاول کشور به قزوین سفر کند و این معدن با ظرفیت اقتصادی فوق العاده رسماً آغاز به کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید