140569

افزایش آماده به کاری واحد گندله‌سازی

رضا اسماعیل ‌ پور رئیس واحد گندله ‌ سازی فولاد مبارکه در این خصوص گفت: طی سال ‌ های اخیر با ارتقای دانش فنی کارکنان تولید و تعمیرات، بازنگری و بهبود روش ‌ های کاری، انجام پروژه ‌ های سرمایه ‌ گذاری و بهینه ‌ سازی، نوسازی بخشی از تجهیزات و بهبود شرایط تعمیرات و نگهداری، این موفقیت به دست آمد.
وی با اشاره به روند این بهبود فرایند گفت: فاصلۀ زمانی توقفات سرد کورۀ پخت از 11 ماه و 15 روز تا قبل از اسفندماه 1393 به 18 ماه و 27 روز بین سال ‌ های 95 و 96 افزایش یافته بود. در ادامه پس از 18 اسفندماه 1397 که کورۀ پخت واحد گندله ‌ سازی گرم و آماده بهره ‌ برداری شد، تا روز 98.8.8 بدون سرد شدن کامل به مدت 19 ماه و 19 روز گرم و در مدار بهره ‌ برداری بوده است. این در حالی است که در فاصلۀ زمانی مذکور، جمع توقفات برنامه ‌ ریزی شده و اضطراری واحد گندله ‌ سازی کمتر از 27 روز بوده است.
وی افزایش بهره ‌ وری و کاهش هزینه ‌ های تولید و تعمیرات را بزرگ ‌ ترین مزیت این دستاورد بزرگ یاد کرد و ثبت این دستاورد بزرگ و ارزشمند را به مدیریت و کارکنان ناحیۀ آهن ‌ سازی تبریک گفت.
در همین خصوص خبرنگار فولاد ضمن گفت ‌ وگو با برخی مسئولان گندله ‌ سازی دلایل کسب این موفقیت را جویا شده است که در ادامه از نظرتان می ‌ گذرد.
علیرضا رضایی رئیس دفتر فنی تولید ناحیه آهن ‌ سازی
واحد گندله ‌ سازی فولاد مبارکه با استفاده از تجربه و دانش روز تولید و تعمیرات به رکورد جدیدی در افزایش فاصلۀ زمانی توقفات سرد کوره پخت دست یافت. بهره ‌ برداری صحیح، ارتقای دانش فنی و تأثیر آن در بازنگری و رعایت دستورالعمل و استانداردهای تولیدی باعث افزایش عمر مفید تجهیزات شده است. از طرف دیگر به ‌ کارگیری کلیۀ روش ‌ های پیشرفتۀ نگهداری و تعمیرات در پیشگیری از توقفات و افزایش عمر مفید تجهیزات اصلی خط تولید، نقش به ‌ سزایی در این افزایش بهره ‌ وری داشته است.
یوسف مهاجری رئیس دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن ‌ سازی
ارتقای دانش فنی و مهارت ‌ های کارکنان، بهبود مستمر فرایندهای تولید و تعمیرات و در نتیجه ارتقای شاخص آماده ‌ کاری تجهیزات باعث ادامه روند افزایشی فاصلۀ زمانی بین توفقات بزرگ واحد گندله ‌ سازی شده است. از دستاوردهای این اقدام می ‌ توان به استفادۀ حداکثری از قطعات یدکی، کاهش هزینه ‌ های تعمیراتی، ارتقای ایمنی، ایجاد فرصت در تأمین قطعات یدکی با توجه به شرایط بازار، ایجاد فرصت جهت انجام فعالیت ‌ های تعمیراتی در سایر نواحی و در نهایت افزایش روزهای کاری و افزایش تولید اشاره کرد.
خشایار پاسیار رئیس تولید واحد گندله ‌ سازی
افزایش تولید و بهره ‌ وری در راستای اهداف سازمان با اندیشه ‌ هایی نو، تفکر و نوآوری در روش ‌ ها و فرایندها، ایجاد آرامش در محیط کار، ایجاد حس همدلی، انجام گروهی فعالیت ‌ ها و نگاه متمرکز از علل ارتقای بهره ‌ وری در واحد گندله ‌ سازی است.
محمد خدابنده سرپرست تعمیرات برق و ابزار دقیق واحد گندله ‌ سازی
استفاده از تکنولوژی ‌ های جدید و انجام به ‌ روزرسانی ‌ های لازم در تجهیزات، مدیریت بهینۀ منابع در برنامه ‌ ریزی و اجرای تعمیرات برق، ابزار دقیق و اتوماسیون واحد گندله ‌ سازی، استفادۀ بهینه از زمان در اجرای مؤثر و حداکثری فعالیت ‌ های تعمیراتی در تعمیرات برنامه ‌ ریزی ‌ شدۀ گرم واحد گندله ‌ سازی و استفادۀ حداکثری از ظرفیت ‌ های موجود در فولاد مبارکه و سایر شرکت ‌ های صاحب دانش باعث شد، میزان بهره ‌ وری نیروی انسانی و تجهیزات و در نتیجه آماده ‌ به ‌ کاری تجهیزات و تولید واحد گندله ‌ سازی افزایش یابد.
کامبیز طیبی سرپرست تعمیرات مکانیک واحد گندله ‌ سازی
با بررسی و آنالیز وضعیت تجهیزات، نوسازی تعدادی از دیسک ‌ های واحد و جایگزینی سیستم خنک ‌ کننده آب گرد دیواره نسوز کوره با نسوز با ضریب انتقال حرارت بسیار کم با همکاری تعمیرات نسوز نواحی، بهبود روش ‌ های تعمیرات و کاهش زمان تعمیرات تعدادی از تجهیزات گلوگاهی کوره پخت موفق به افزایش فاصلۀ زمانی بین توقفات برنامه ‌ ریزی بلندمدت در حوزۀ نگهداری و تعمیرات مکانیک شدیم. ضمن این ‌ که برنامه ‌ ریزی خوب و انجام به ‌ موقع تعمیرات برنامه ‌ ریزی و تغییر نوع رویکرد در خصوص نگهداری و تعمیرات به ‌ گونه ‌ ای که تجهیزات از دوره ‌ های تعریف ‌ شدۀ قبلی در بازه ‌ های زمانی بزرگ ‌ تری آماده ‌ به ‌ کار باشند، در این موفقیت نقش به ‌ سزایی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید