خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
یکشنبه، 24 آذر 1398 - 02:46   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  دومین مرحله آزمون صدور پروانه اشتغال به کار رشته های گروه مهندسی معدن برگزار شد
  اعلام جرم علیه دو دستگاه به علت انجام نشدن مصوبات شورای تامین در معدن آلبلاغ
  تلاش شیلی برای متعادل نگه داشتن تولید مس / تولید 4.7 میلیون تن فلز سرخ تا پایان اکتبر 2019 توسط شیلی
  ظرفیت‌های عظیم کشور نباید معطل خوراک مواد معدنی بماند
  در جلسه ذوب آهن با سنگ آهنی ها چه گذشت؟
  بهره‌برداری از دومین کارخانۀ تولید پودر میکرونیزه بنتونیت و آهک
  آغاز عملیات ریل گذاری دوطرح فولاد زرند
  اهمیت فرآوری در زنجیره توسعه معدن و نقش سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور
  تداوم و رشد تولید فولاد مبارکه موجب تأمین امنیت بیشتر جامعه خواهد شد
  یادداشتی از سمیه خلوصی مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی‌ایمیدرو: خام نفروشیم
 
   اخبار ورزشی  
  قهرمانی تیم فوتسال فولاد هرمزگان ذر مسابقات کارگری هرمزگان
  قهرمانی تیم والیبال بانوان فولاد خوزستان
  اعتماد به نفس واقعی با ورزش رزمی جودو
  مربی رزمی کار فولاد خوزستان مقام اول را بدست آورد
  کسب مقام سوم بانوی قایقران فولادی
  نخستین پیروزی فولاد هرمزگان در لیگ دسته سه فوتبال
  ما به آینده فوتبال می‌اندیشیم
  فولاد هرمزگان میزبان خلیج فارس میناب
  خط و نشان فولاد هرمزگان برای رقبا در دومین روز مسابقات فوتسال کارکنان ایمیدرو
  برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان ایمیدرو در بندرعباس
- اندازه متن: + -  کد خبر: 140551صفحه نخست » سنگ آهنشنبه، 11 آبان 1398 - 13:14
آسیب های معادن حتی با عوارض ۱۰ درصد قابل جبران نیست
 آسیب های معادن حتی با عوارض ۱۰ درصد قابل جبران نیست دنیای معدن -دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: آسیب های عمومی که معادن به محیط زیست وارد می کنند حتی با عوارض ۱۰ درصدی نیز قابل جبران نیست این در حالی است که عوارض یک درصدی از معادن دریافت می شود.
  

به گزارش دنیای معدن، فیاض شجاعی روزشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان یزد که با حضور استاندار و جمعی از مدیران این استان برگزار شد، افزود: وصول یک درصد عوارض معادن و صنایع معدنی، قانونی و فصل الخطاب است که باید اجرا شود.

وی اظهار داشـت: دستگاه های اجرایی بالادستی نظیر وزارتخانه ها نمی توانند این قانون را محدود کنند چرا که خارج از صلاحیت آنهاست؛ از این رو مکاتبات محدود کننده این قانون برای دستگاه های قضایی و نظارتی قابل اعتنا نیست.

شجاعی با بیان اینکه قانونگذار برای وصول این عوارض، ضمانت اجرایی خاصی قرار نداده گفت: از ضمانت اجرای عام برای اجرای این قانون استفاده می شود.

وی یادآور شد: چنانچه دستگاه های متولی بر اساس پیگیری ها موفق به وصول عوارض نشدند، می توانند به دیوان محاسبات گزارش کنند تا از سوی دادستان دیوان دستور برداشت از حساب صادر شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در هر قانون باید هدف قانونگذار را در نظر بگیریم، گفت: هدف از وضع قانون وصول عوارض یک درصد معادن و صنایع معدنی، جلوگیری از توسعه یکجانبه بوده است.

وی اضافه کرد: قانونگذاران فقط به دنبال خسارت های عمومی معادن نظیر خرابی جاده ها نبودند، بلکه بخشی از این خسارت ها مفروض است و جنبه عوارض دارد.

شجاعی تصریح کرد: همان گونه که در استان های نفت خیز از محل منابع نفتی، عوارض به همان استان ها تعلق می گیرد، در استان یزد هم که معدن خیز است، معادن و صنایع معدنی باید عوارض خود را پرداخت کنند.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه این وصول عوارض، ردیف درآمدی استان محسوب می شود، گفت: مدیران استان برای حکمرانی خوب و جلب رضایت عمومی نیازمند وصول این عوارض اند و دستگاه قضایی حامی و همراه آنهاست.

استان یزد از استان های مهم معدنی کشور است که بخش قابل توجهی از سنگ آهن مورد نیاز صنایع کشور از این استان تامین می شود.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار