140531

با اتکا به توان داخلی شرکت انجام شد؛ تعمیر اساسی پایۀ آنیل واحد آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی

سرپرســـت تعمیــــرات خطــــوط آنیلینــــــگ و شست‌وشوی الکترولیتی فولاد مبارکه گفت: در واحد بازپخت هیدروژنی (آنیلینگ)، که یکی از واحدهای ناحیۀ نورد سرد است، عملیات حرارت‌دهی و پخت کلاف‌ها به‌منظور یکنواخت‌سازی ساختار متالورژیکی ورق و همچنین دستیابی به خواص مکانیکی موردنظر انجام می‌شود. در ادامه، کلاف‌ها پس از طی عملیات حرارتی و خنک‌کاری نهایی برای ادامۀ فرایند به واحد بعدی در ناحیۀ نورد سرد منتقل می‌شوند.

محمدعلی ایرانپور افزود: پس از این‌که شرکت سازندۀ پایۀ آنیل، که از تجهیزات خاص شمرده می‌شود، از تعمیرات اساسی یک پایۀ یدک واحد آنیلینگ سر باز زد و تعمیرات را منوط به دریافت هزینۀ بسیار زیاد و عدم تضمین در عملکرد اعلام کرد، مدیریت ناحیۀ نورد سرد خواستار بازگشت پایه به تعمیرگاه مرکزی شد. در ادامه باتوجه‌به توقف یکی از پایه‌های اصلی واحد آنیلینگ به‌دلیل شکستگی از ناحیۀ فلانچ موتور، پایۀ اصلی از مدار خارج و تصمیم بر آن شد که پایۀ یدک جایگزین شود. بدین ترتیب بلافاصله پایۀ یدک از تعمیرگاه به واحد منتقل و پس از شکافتن پایه، تعمیر اساسی قطعات آن انجام شد و به‌جای پایۀ از مدار خارج‌شده، نصب و راه‌اندازی گردید.
وی با بیان این‌که این تعمیرات با صرف 250 نفر ساعت کار انجام شد، افزود: تجهیز تعمیرشده چندین هفته است که با بازدهی مطلوب و بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی در حال کار است.
سرپرست تعمیرات خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی فولاد مبارکه کسب دانش فنی و تکنیک تعمیر پایه‌های واحد آنیلینگ و نهادینه شدن آن در این واحد را از مهم‌ترین دستاوردهای این کار بزرگ اعلام کرد و گفت: از این پس تعمیرات و سرویس پایه‌های آنیل با همکاری واحد و تعمیرگاه انجام خواهد شد. با اجرای این کار، ضمن صرفه‌جویی 300 میلیون تومانی، از توقف پایه به مدت دو ماه و کاهش 1500 تنی تولید جلوگیری شد.
ایرانپور در خاتمه از زحمات مدیریت ناحیۀ نورد سرد، تعمیرگاه مرکزی، تعمیرات واحد، دفتر فنی تعمیرات و دیگر واحدهای یاری‌رسان در کسب این موفقیت قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید