140507

دو صنعت بورسی فولاد و سیمان ۳.۲ میلیارد یورو منابع ارزی بانک دولتی را گرفتند

دنیای معدن - دو صنعت فولاد و سیمان با جذب سه میلیارد یورو و ۲۷۰ میلیون یورو از منابع ارزی بانک صنعت و معدن، قادر به ایجاد اشتغال ۱۰ و دو هزار و ۵۰۰ نفر در نیمه اول سال شدند.

به گزارش دنیای معدن، بانک صنعت و معدن با انتشار آمارهای شش ماه اول سال و مربوط به تخصیص منابع اعلام کرد صنایع فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز، نیروگاهی، ساختمان، سیمان و داروسازی بیش از ۸ میلیارد و ۵۳۲ میلیون یورو جذب کرده اند و دو صنعت فولاد و سیمان با جذب سه میلیارد یورو و ۲۷۰ میلیون یورو ، قادر به ایجاد اشتغال ۱۰ و دو هزار و ۵۰۰ نفر شده اند.

براساس این گزارش، در طرح های فولادی به بهره برداری رسیده ، فولاد سپید دشت، قائنات، میانه و شادگان به ترتیب ۲۹۸ میلیون یورو، ۲۹۳، ۲۸۲ و ۲۸۰ میلیون یورو را جذب کردند. در این میان فولاد سپید دشت با ۷۷۵ نفر، قائنات ۷۷۵ نفر، میانه و شادگان نیز هریک امکان اشتغال ۶۷۶ نفر را فراهم ساختند.

طرح های فولاد سپید دشت چهارمحال و بختیاری ، نی ریز فارس ، قائنات خراسان جنوبی ، شادگان خوزستان ، سبزوار خراسان رضوی ، بافت کرمان و میانه آذربایجانشرقی ، هفت طرح فولاد استانی محسوب می شوند که با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن برنامه ریزی شده اند.

همچنین فولاد روهینا در استان خوزستان یکی دیگر از طرح های به بهره برداری رسیده با تسهیلات ارزی بانک صنعت ومعدن است که با بهره گیری ۱۰۰ میلیون یورویی زمینه اشتغال ۴۴۵ نفر را فراهم ساخته است.

در صنعت سیمان نیز ، سیمان فارس و سیمان سفید زاگرس فارس از طرح های مصوب محسوب می شوند و سیمان غرب آسیا خراسان رضوی ، سیمان خاکستری نی ریز فارس ، خاورسیمان پارسیان چهارمحال و بختیاری و سیمان مهر ماکو آذربایجان غربی از طرح های جاری هستند و مجموع تسهیلات اختصاصی به این طرح ها ۹ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال و با اشتغال هزار و ۳۵۶ نفری است.

دیدگاهتان را بنویسید