140455

ارزش بازار شرکت مس از 40 هزار میلیارد تومان عبور کرد/ گسترش بازار صادرات مس به رغم‌تحریم‌ها

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت مس گفت: شرکت مس هم‌اکنون وضعیت خوبی را دنبال می‌کند و خوشبختانه در شش‌ماهه نخست 98 توانستیم بیش از 132 هزار تن کاتد تولید کنیم. همچنین، طی این بازه زمانی ارزش بازار شرکت در بازار سرمایه نیز از 40 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، دکتر اردشیر سعدمحمدی در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه با معرفی آقای سلمانی به‌عنوان مدیر جدید حراست شرکت ملی صنایع مس ایران، اظهار داشت: ایشان بیش از 15 سال در زمینه تولید فعالیت کرده و به لحاظ تجربه کاری و شناخت سیستم‌های تولیدی تجربه خوبی دارند و امیدواریم با تعاملی که با مجموعه دارند، بحث امنیت و آرامشی که باید در سیستم برای تولید برقرار باشد، فراهم باشد.
وی با اشاره به برگزاری استارتاپ ویکند ایمنی در مجتمع مس سرچشمه، افزود: بحث این استارتاپ را باید جدی گرفت و صرفاً با برگزاری یک همایش آن را رها نکرد و خواهشمندم که موضوعات و محورهای این استارتاپ عملیاتی شود و کسانی که ایده داده‌اند در عمل به اجرا نزدیک کنیم.
وی بیان کرد: به‌زودی نرم‌افزارهایی که توسط متخصصین شرکت مس برای یکسان‌سازی تعیین قیمت تمام‌شده یا ERP داخلی؛ که برای نخستین بار در کشور برای یک شرکت توسط خود مجموعه نوشته می‌شود و بسیار ارزشمند است؛ شکل می‌گیرد تا بحث هزینه و درآمد را به لحاظ هوشمند سازی سیستم از طریق آی‌تی مجموعه را سیستمی کنیم.
سعدمحمدی از شرایط تحریم به‌عنوان یک فرصت برای شرکت صنایع مس یاد کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی سبد مشتری‌های خود را افزایش داده‌ایم و این اتفاق شکل گرفته است.
وی ادامه داد: همین امروز بیش از 300 هزار تن تقاضا برای مس داریم که خدا را شکر این فضا را شکافته‌ایم و این نکته‌ای مثبت است که تقاضای بازار شکل‌گرفته و باید خودمان را تطبیق بدهیم تا جایگاه خود را در سطح بین‌المللی نیز حفظ کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: برای سال آینده، با توجه به راه‌اندازی کوره خاتون‌آباد، برای اولین بار از تولید 300 هزار تن کاتد عبور کنیم و اعتقاد قلبی دارم که جایگاه شرکت ملی صنایع مس جایگاه کنونی نیست؛ چراکه پتانسیل و ظرفیت را هم به لحاظ متخصص، هم به لحاظ ظرفیت و هم داشتن معدن و ... دارد و باید جایگاه بالاتری داشته باشد.
سعدمحمدی خاطرنشان کرد: ارزش بازار شرکت مس در بازار سرمایه که در سال گذشته 32 هزار میلیارد تومان بود، در سال جاری از 40 هزار میلیارد تومان عبور کرد و در دو سال آینده مطمئن هستم از فولاد مبارکه اصفهان نیز عبور خواهیم کرد.
وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده کنسانتره دره آلو را به مدار بیاوریم که توسط مجتمع مس سرچشمه مدیریت و منتقل می‌شود، در خصوص دره زار نیز به مس سرچشمه متصل می‌شود و پیش‌بینی این است که در سال 1400 به بهره‌برداری برسد. در مجتمع مس سونگون نیز عملیات اجرایی پیمانکاری 150 هزار تن آن شروع شده و در میدوک نیز هفته آینده فاز دوم آن را تعیین تکلیف می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تأکید کرد: مسیری که شکل می‌گیرد و جلو می‌رود امیدواریم مس را ازلحاظ درآمد فروش و هم جایگاه فعلی متحول کند و باید همه برای این هدف تلاش کنیم، همچنین با همخوانی فکری که در هیئت‌مدیره شکل‌گرفته مبنای فکری ما برای توسعه همسو است و با سرعت دادن به کار به اهداف دست بیابیم.
سعدمحمدی اضافه کرد: اگر همدلی در کار باشد مطمئناً همه مسائل حل می‌شود و حاشیه‌ها هم همیشه یک سیستم را دچار مشکل می‌کند لذا اگر یکدل باشیم روزهای بهتری برای شرکت مس رقم خواهد خورد.

دیدگاهتان را بنویسید