140429

تقویت بخش معدن در اردبیل با راه اندازی صنایع تبدیلی

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بخش معدن در استان اردبیل با راه اندازی صنایع تبدیلی قدرت و قوت گرفته و زمینه اشتغال در این بخش بیش از گذشته فراهم می آید.

به گزارش دنیای معدن، رامین صادقی در نشست با فعالان بخش معدن در اردبیل اظهار کرد: برخی از شرکت ها مطالعات اولیه و اکتشافی پهنه های معدنی را در استان اردبیل شروع کردند که انتظار می رود تا پایان امسال بخش قابل توجهی از این فعالیت ها در پهنه های معدنی استان اردبیل به ثمر بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده قرار است تا پایان امسال فاز اول مطالعات و اکتشاف پهنه های معدنی در این استان به سرانجام رسیده و ایجاد صنایع معدنی مرتبط با مس و مولی بدن نیز از طرف سرمایه گذاران وارد فاز عملیاتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: صنایع تبدیلی در عرصه معدن بسیار ارزشمند به نظر می رسد که راه اندازی این صنایع می تواند به نقطه قدرتمند ارزش افزوده در اقتصاد استان منجر شود.

صادقی بیان کرد: این صنایع سود استان از ذخایر طبیعی مانند مواد معدنی را افزایش داده و به تقویت اشتغال در این حوزه کمک خواهد کرد.

وی تنوع مواد معدنی را در استان براساس مطالعات انجام شده یادآور شد و گفت: سرمایه گذاری در این بخش آن هم با تلاش بخش خصوصی به سودآوری بیشتر منجر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل ذخایر معدنی و سنگ های قیمتی ارزشمندی وجود دارد که با فرآوری آن می توان سود فروش این ذخایر ارزشمند را دوچندان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید