140411

تعرفه 25 درصدی صادرات سنگ آهن موثر نباشد، افزایش می یابد

دنیای معدن - قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: تعرفه 25 درصدی صادرات سنگ آهن در دوره سه ماهه بازنگری خواهد شد و در صورت عدم موثر بودن افزایش خواهد یافت.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن، حسین مدرس خیابانی در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه فولاد چابهار بر ضرورت ممنوعیت واردات ریل تاکید کرد و اظهار داشت: نباید کارگران ما به دلیل صادرات مواد خام معدنی بیکار شوند.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: تعرفه 25 درصدی صادرات سنگ آهن در دوره سه ماهه بازنگری خواهد شد و در صورت عدم موثر بودن افزایش خواهد یافت.

وی در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه و همایش فولاد چابهار نیز گفت: کشور ما برای افق 1404 ایجاد 55 میلیون تن فولاد را هدف گذاری کرده است؛ این در حالی است که بزرگترین شرکت های فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان به دلیل خام فروشی و صادرات سنگ آهن با کمبود سنگ آهن و مواد اولیه مواجه هستند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید با خام فروشی مواد معدنی مقابله شود و در واقع باید با ایجاد زمینه های رونق تولید، مواد خام را در کارخانجات داخلی کشور به موادی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم و سپس با صادرات شمش و سایر محصولات فولادی سودآوری و رونق اقتصادی بیشتری برای کشورمان به بار آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید