140410

مشارکت فعال شرکت فولاد خوزستان در ساخت زیربنای جاده دسترسی به سنگان

دنیای معدن - خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در ششمین کنفرانس استیل پرایس که روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ۹۸ برگزار شد با بیان این مطلب افزود: ۲۵۴ شرکت دانش بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی فعال هستند.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان: ارزش افزوده فولاد و صنایع مرتبط در دنیا ۲۹۰ میلیارد دلار است. فولاد امسال در دنیا رشد ۳.۵ درصدی داشته و شاهد رشد خوبی در صنعت فولاد کشور بودیم و از رتبه ۱۳ به رتبه ۱۱ رسیده ایم و عملکرد کشور در این بخش موثر بوده است.

وی اذعان داشت: در بخش تولید فولاد، عملکرد کشور مثبت بوده و ۳.۳ میلیارد تن در سنگ آهن ذخیره قطعی داریم که تا ۱۰ سال پس از ۱۴۰۴ پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود. تحریک تقاضا و استفاده از نوآوری از نیازهای صنعت فولاد کشور است.

غریب پور با اشاره به چشمگیر بودن اکتشافات گفت: مشکل واحدهای بزرگ فولادی تامین ماده اولیه است. ارقام در بخش اکتشاف سنگ آهن بسیار خوش بینانه است؛ اکتشافات جدید ما نتایج درخشانی داشته است. ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع پهنه هم اکنون در حال اکتشاف است.

معاون وزیر صمت افزود: ۶۵ درصد ظرفیت اکتشافی کشور در اختیار ایمیدرو است و این سازمان به دنبال تصدی گری نیست، بلکه به دنبال حضور بخش خصوصی و ایجاد رقابت در این بخش است. در زمینه استخراج در معادن بزرگ به دنبال خلق ارزش هستیم.

وی با اشاره به افزایش تولید صنایع فلزی و بویژه فولاد کشور گفت: صادرات صنعت فولادی از ۲۰ درصد به ۳۳ درصد افزایش یافته و زنجیره تولید فولاد بالاترین حلقه صنعت کشور پس از صادرات نفتی در کشور است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از اینکه نیمی از سود انباشته کشور را صنایع فلزی به خود اختصاص می دهند، اظهار داشت: سنگ آهن یک اولویت مهم در کشور است و سیاست ما جلوگیری از خام فروشی به منظور ایجاد ارزش افزوده می باشد.

گفتنی است، علی محمدی مدیرعامل، بهمن تجلی زاده معاون فروش، حسین تقی کهزاد مدیر بخش احیاها، معصومه شهنیانی مدیر تحقیقات و بازاریابی فروش و سید مجتبی سید نور کارشناس فروش از طرف فولاد خوزستان در این مراسم حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید