140407

پی جویی در معدن آلبلاغ منتظر حل مناقشه میان محیط زیست و ایمیدرو

دنیای معدن - معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: پی جویی و اکتشاف در معدن آلبلاغ اسفراین با حل مناقشه میان سازمان محیط زیست و ایمیدرو آغاز می شود.

به گزارش دنیای معدن، علی اصغر رضازاده با اشاره به اینکه پی جویی و اکتشاف معدن آلبلاغ یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در تابستان سال جاری بوده است، افزود: اما متاسفانه برای شرع انجام عملیات میان سازمان محیط زیست و ایمیدرو مناقشه ای به وجود آمده که هنوز هم رفع نشده است.

وی ادامه داد: برای آغاز عملیات در ابتدا باید امنیت نیروهای اکتشاف تامین شود و در همین راستا باید یک تعداد از نیروهای مسلح در منطقه حاضر شوند که تامین هزینه های بکارگیری نیرو در این حوزه دچار مشکل شده است.

رضازاده اظهار کرد: در حال حاضر سازمان محیط زیست و ایمیدرو زیر بار تامین بار مالی نمی روند و به همین علت مناقشه ای ایجاد شده که تا زمان رفع آن، عملیات پی جویی آغاز نخواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات پی جویی در این منطقه حدود دو ماه زمان خواهد برد.

گفتنی است معدن آبلاغ یکی از معادن سرب و روی در شهرستان اسفراین است که به علت عدم صدور پروانه و مجوز بهره برداری برای آن، بسیاری از افراد بومی و غیر بومی اقدام به برداشت غیرمجاز آن کردند.

انجام پی جویی و اکتشاف به منظور دست یابی مقدار ذخیره مواد معدنی موجود در این معدن است که بعد از کسب اطلاعات دقیق از ظرفیت این معدن پروانه و مجوزهای لازم بهره برداری صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید